※ 업로드 제한 때문에 기존 4/14일 게시글을 수정해서 올립니다.

영알못 번역기 퀄이라 실수가 많습니다. 많은 번역 도움 부탁 드립니다.


게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/14

Meddler (NA) submitted about 18 hours ago in Dev Corner

(본문)

안녕하세요

오늘 미드시즌의 내용은 PBE에 가까운 것으로 꽉 차 있습니다. 오늘 출시될 예정인 최신 게임 플레이 방식에 대해 간략하게 설명해 드리겠습니다.
다음 주 화요일에 뒤따를 추가 세부 사항들을 알려 드리겠습니다.

7.9의 비 미드시즌 내용

미드시즌의 변화를 고려해 볼 때, 많은 균형 잡힌 이슈들이 바뀔 것이기 때문에, 우리는 7.9에 균형을 맞추는 방식으로 많은 것을 바꾸지 않을 겁니다.
그럼에도 불구하고 우리는 아직도 미드시즌이 끝나고 돌아올 것이라고 생각하는 몇몇 이슈들을 살펴 보기 위해 가능한 한 많은 시간을 보내고 있습니다.
총검의 상태에 대한 평가, 말자하가 효과적으로 솔로 라인에 복귀하도록 검토, 가능한 하이머의 변경에 대한 추가적인 탐구를 포함하고 있습니다.
(전체적으로 더 나은 카운터 플레이와 전반적인 전력을 제공할 수 있다고 생각하지 않는다면, 저희는 그들을 적용하지 않을 것입니다.)

15분 만장일치 항복

우리는 미드시즌이 끝나고 곧 오세아니아에서 시험 상태를 볼 수 있게 될 것입니다.
그것이 어떻게 진행되었는지, 우리가 다음에 무엇을 해야 할지에 대한 생각들에 대한 잡다한 생각들.

렉사이

우리는 미드시즌이 끝난 후에 드디어 렉사이의 미니 업데이트 작업에 필요한 미술 시간을 갖게 되었습니다.
우리가 처음 언급한 이후로 이 건에 대해 사과 드립니다.
돌이켜 생각해 보면, 우리가 그 진행 상황에 대해 논의하기 전에 스케줄이 좀 더 세분화될 때까지 기다렸으면 좋았을 겁니다.

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(원문)

Quick Gameplay Thoughts: April 14

Meddler (NA) submitted about 18 hours ago in Dev Corner

Hi all,

Short post today as mid-season stuff nears PBE. We should have an overview of the mid-season gameplay changes coming out later today, with a bunch of additional details to follow Tuesday next week.

Non mid-season stuff in 7.9

We won't be doing much in the way of regular balance changes in 7.9, given the mid-season changes will shift a lot of balance issues around anyway. We are still putting time where possible into looking at some issues we think we'll want to return to after the mid-season regardless though. Those include an assessment of Gunblade's status, looking at getting Malz back to solo laning effectively and further exploration into possible Heimer changes (small ish in scope, wouldn't want to ship them unless we felt we could give him both better counterplay overall and more power overall).

Unanimous Surrender at 15 minutes

We'll be getting back to looking at/talking about the status of the test in Oceania soon after mid-season. Bunch of thoughts on how it went and what we should or shouldn't do next then.

Rek'Sai

Speaking of post mid-season things we're finally in a place where we've got some of the needed art time to work on Rek'Sai's mini update. Apologies for the delay on this one since we first mentioned it, in retrospect it's a case where we might want to have waited until the schedule was a bit more locked down before talking about its progress.

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원문: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/WhvEcI3v-quick-gameplay-thoughts-april-18?comment=000d0001

게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/18

Meddler (NA) submitted about 3 hours ago in Dev Corner

안녕하세요

오늘밤 미드시즌에 대한 내용이 PBE에 적용될 겁니다!(Mid-season stuff should hit PBE today!)
정말로 모든 사람들의 생각을 보고 싶어 안달이 나 있어요. 그 사이에 약간 이런저런 것들이 있습니다.

서폿 기본 공격

현재 진행 중인 서폿 역할(포지션)에 대한 일환으로 대규모 및 소규모 변경 사항이 모두 혼합되어 있습니다.
우리는 이미 개정된 서폿 시작 아이템들에 대해 얘기했는데, 이것은 미드시즌에 가장 큰 지원을 받는 부분입니다.
작은 변화로 인해 우리는 또한 종종 서폿처럼 다양한 챔피언들의 기본적인 공격에 대한 약간의 개선을 느낍니다.
그들은 일반적으로 자동 공격에 기반을 두지 않는 챔피언들입니다.
On one hand that means having a good feeling auto attack isn't as critical as it is on say a marksmen.
반면에, 그들의 공격이 과거에도 똑같은 관심을 받지 못했다는 것을 의미하는 경향이 있어서, 개선할 여지가 많습니다.
우리는 소나, 몰가, 애니, 잔나, 나미 그리고 소라카에 이르는 약간의 수정안을 가지고 있습니다.

고대주화

고대주화의 변화는 적어도 봇라인 플레이어들에게는 오늘 PBE에 적용되는 더 흥미로운 것들 중 하나가 될 것입니다.
For anyone wanting to do a bit of early theorycrafting the stats we're currently testing on Coin at 22g at Tier 1 and 32g at Tiers 2 and 3 on gold coins, with 8% missing mana restored on mana coins.
오늘날 우리의 목표에 대한 우리의 목표에 대한 더 많은 세부 사항들에 대해,
아이템들에 대한 우리의 목표와 더 많은 세부사항은  오늘 늦게까지,
우리는 다른 것들이 더 넓은 범위의 챔피언에게 더 흥미롭고 매력적인 선택을 하기를 바라고 있습니다.

랭크와 드래프트에서의 10밴

우리는 밴의 변화에 대해 조금도 언급하지 않았지만, 그들은 확실히 잊혀지지 않았습니다.
신규 클라이언트를 위한 작업을 진행하면서 필요한 사전 요구 사항을 해결하는 동시에, 미드시즌이 지나면 그것에 대한 상세한 정보를 얻을 수 있어야 합니다.

밀렵꾼의 단검

7.9에서 밀렵꾼의 단검에 대한 약간의 수정안을 테스트하고 있습니다.
It's an item that's under performed since its introduction that we've hesitated to buff because some of its likely potential users have been challenging to balance.
We're at the point though where we think we can make at least some changes to make it a bit more attractive versus just buying a couple of long swords to upgrade later.
결과적으로 더 낮은 비용과 쿨감, 더 적은 AD와 한쌍이 되는 것을 보고 있습니다. (We're looking at a lower cost and CD, paired with a bit less AD, as a result.)

(원문)

Hey all,

Mid-season stuff should hit PBE today! Really looking forward to seeing everyone's thoughts after it does. Some bits and pieces below in the meantime.

Support Basic Attacks

As part of our ongoing work on the support position we've got a mixture of both large and small changes planned. We've talked about the revised support starting items already, which is the largest support focused piece in mid-season. As a smaller change though we've also got some feel improvements to the basic attacks of various champions often played as support too. Those are generally champs who aren't very auto attack based. On one hand that means having a good feeling auto attack isn't as critical as it is on say a marksmen. On the other hand it's also tended to mean their attacks haven't received the same attention in past, so there's a lot of room for improvement. We've got some tweaks coming to Sona, Morg, Annie, Janna, Nami and Soraka in 7.9.

Ancient Coin

The ancient coin line changes will hopefully be one of the more interesting things hitting PBE today, at least for bot lane players. For anyone wanting to do a bit of early theorycrafting the stats we're currently testing on Coin at 22g at Tier 1 and 32g at Tiers 2 and 3 on gold coins, with 8% missing mana restored on mana coins. More details on our goals with those items to follow later today, we're hoping amongst other things to make Coin a more interesting and appealing choice on a wider range of champions.

10 Bans in Ranked and Draft

We haven't talked about ban changes for a bit, they're certainly not forgotten though. Should be able to get back to some details about that after mid-season, with work on the new client coming along well getting some needed pre-requisites out of the way.

Poacher's Dirk

We're also testing out some small tweaks to Poacher's Dirk in 7.9. It's an item that's under performed since its introduction that we've hesitated to buff because some of its likely potential users have been challenging to balance. We're at the point though where we think we can make at least some changes to make it a bit more attractive versus just buying a couple of long swords to upgrade later. We're looking at a lower cost and CD, paired with a bit less AD, as a result.