• There were plans to make the backpack bigger, but the currency and pet changes in WotLK freed enough space and there isn't any plan to do it anymore. Still possible for the future though.
  • There is going to be a dual-spec interface introduced in a content patch after the expansion. The talent spec process will be revisited at the same time. (Confirmation boxes to prevent misplaced talents, etc ...)
  • The compatibility of TBC addons in WotLK shouldn't be too bad at the beginning. There wasn't any huge LUA change or anything like that.
  • There isn't any plan to add class-specific elements like PallyPower in the default UI. Sometimes very popular addons might be integrated to the base UI but only when they fit general needs.
  • There are no current plans to change the bag UI and make it just one large bag.
  • A /castrandom command for the new Mounts/Minipets UI might be added to the game.
  • Itemrack and ingame boss mods are still planned, but there is no ETA on them.
  • The current implementation of the threat UI (% of threat of the main tank) in the beta is the final one. The point of the default UI is to be simple and very visual, for more detailed stats you'll have to rely on specific mods like Omen.

    UI관련 공개된 내용

    1. 기본 소지품(16칸)을 더 늘릴 계획이 있다. 그러나 부자왕에서 화폐랑 펫 변화 땜에 공간 충분하고 늘릴계획이 엄따.
    2. 듀얼스팩이 확장팩 담 패치에서 공개될 예정이다.
    3. 불타는 성전 애드온들은 확팩시작때 쓰기에 그리 나쁘진 않을것이다. LUA(애드온 프로그래밍에 쓰는 스크립트언어임)에 거대한 변화가 없었당.
    4. 직업에 전문화된 UI(박휘 축복애드온 팔리파워 등등)을 기본 UI로 만들 생각은 엄따.
    5. /castrandom 명령어가 새롭게 탈것과 미니펫(애완동물 등)을 위해 추가돼따.
    6. 아이템랙이나 ingame boss(뭥미?)가 계획되있다. 근데 ETA가 없다는데 이게 뭥미?
    7. 위협수준을 보여주는 애드온의 최종버전이 베타버전에 포함됐다.(맨탱 어글의 %를 보여줌) 이 기본UI의 특징은 단순하고 졸라 보기 쉽다, 상세한 정보를 원하면 오멘같은걸 써야할듯여 ㄲㄲ