원문 링크: https://worldofwarcraft.com/en-us/news/20243888/patch-hotfixes-august-26

업적

· 세 개의 태양 업적이 이제 업적 달성에 참여한 플레이어들에게 제대로 주어집니다.

직업


악마사냥꾼

· 악마사냥꾼은 더 이상 코트모구의 사원의 경계선 너머로 넘어갈 수 없습니다.

드루이드

· 달의 일격으로 주변 적들에게 입히는 피해량이 최초 피해량의 35%로 증가합니다. (18%에서 증가)
· 특화: 자연의 수호자가 의도한 대로 특화 당 전투력을 1% 증가시킵니다.
· 자연의 수호자가 수호자의 손길, (자신의) 이세라의 선물, 정화의 물 또는 정화의 심판으로 받는 치유량을 증가시키지 않습니다.
 · 개발자 코멘트: 수호 드루이드의 최대 생명력에 따라 증가하는 치유량은 이미 특화로부터 이득을 얻고 있습니다. 이 주문들의 치유량을 증가시키는 것은 특화로 "이중 이득"을 얻는 것이었습니다.

사냥꾼

· 활기 (사격)가 사냥꾼의 최대 생명력의 30%만큼 사냥꾼을, 100%만큼 사냥꾼의 야수를 치유합니다.
· 연발 공격이 전투력의 100%의 추가 피해를 입힙니다. (75%에서 증가)
· 저승까마귀 (사격)이 전투력의 162%의 피해를 입힙니다. (135%에서 증가)

마법사

· 얼음 화살의 피해량이 주문력의 185%로 증가했습니다. (170%에서 증가)
· 질풍의 피해량이 주문력의 105%로 증가했습니다. (90%에서 증가)

성기사

· 오라 숙련 (희생의 오라) 의 치유량의 15%를 복제합니다. (10%에서 증가)

사제

· 회개의 피해량이 주문력의 190%로 증가합니다. (175%에서 증가)
· 회개하는 자가 주문력의 300%를 치유합니다. (275%에서 증가)
· 어둠의 권능: 고통 (수양)의 피해량이 7%만큼 증가합니다.
· 사악의 정화의 추가 피해량이 주문력의 48%로 증가합니다. (42%에서 증가)
· 심리지배의 재사용 대기시간이 2분으로 감소합니다. (3분에서 감소)
· 분파가 이재 주문력의 425%의 피해를 입힙니다. (400%에서 증가)
 · 개발자 코멘트: 최근에 수양 사제가 캐스터용 딜 장신구로부터 의도한 것보다 많은 이득을 얻게 만드는 버그를 확인했습니다. 수양 사제가 캐스터용 딜 장신구로부터 의도한 만큼의 이득을 얻도록 수정하고 적절하게 세부조정할 동안, 해당 전문화의 피해량을 버그 수정에 맞춰 증가시켰습니다. 이 문제에 대해서는 계속 모니터링할 것입니다.

도적

· 돌파의 피해량이 전투력의 142%로 감소합니다. (150%에서 감소)
· 미간 적중의 피해량이 전투력의 85%로 감소합니다. (88.5%에서 감소)
· 특화: 강력한 독이 특화 당 4%의 피해량 보너스를 제공하며 (3.5%에서 증가) 고통 독에게 제공하는 피해량 보너스가 특화 당 2.0%로 증가합니다. (1.75%에서 증가)
· 정교한 계획의 마무리 일격 사용 시 피해량 보너스가 15%로 증가합니다. (12%에서 증가)

주술사

· 생명 폭발이 다음 치유량을 45%만큼 증가시킵니다. (30%에서 증가)
· 샘솟는 물살이 주문력의 375%를 치유합니다 (300%에서 증가)
· 샘솟는 물살이 6명 이상의 대상에게 적중하면 생명력이 가득 찬 대상에게는 일반 치유량의 25%를 치유합니다.
 · 이번 변경은 샘솟는 물살의 유효 치유량을 감소시키려는 것이 아닙니다. 앞으로 저희는 다른 해결책을 찾을 계획이지만, 지금 당장은 폭우의 토템과 샘솟는 물살의 초과 치유량 간의 상호작용을 다루는 것이 더 낫다고 느꼈습니다.

흑마법사

· 생명력 흡수가 주문력의 35%의 주기적인 피해를 입힙니다. (30%에서 증가)
· 영혼 흡수가 주문력의 52%의 주기적인 피해를 입힙니다. (44%에서 증가)
· 유령출몰이 주문력의 700%의 피해를 입힙니다. (600%에서 증가)
· 소각이 주문력의 210%의 피해를 입힙니다. (190%에서 증가)

이벤트

· 달라란을 떠났다가 다시 돌아오지 않고도 공격받는 도시 퀘스트 진행 중에 대마법사 카드가를 볼 수 있습니다.

하드웨어

· Creattive 사운드블라스터 Audigy SE 사운드 카드 사용 시 소리가 사라지는 버그를 수정하였습니다.


원문

Achievements
· The Achievement “ I Saw Solis” should now be awarded to participating players as expected.

Classes
Demon Hunter
· Demon Hunters can no longer go beyond the expected boundaries of the Temple of Kotmogu battleground.

Druid
· Lunar Strike splash damage increased to 35% of initial damage (was 18%).
· Mastery: Nature's Guardian once again gives 1% Attack Power per point, as intended.
· Nature's Guardian doesn't increase healing from Hand of the Protector, Ysera's Gift (self), Cleansing Waters, or Judgments of the Pure.
 · Developers' notes: Heals that scale with the Guardian's maximum health already benefit from Mastery, so further increasing their healing was "double-dipping" Mastery.

Hunter
· Exhilaration ( Marksmanship) now heals the Hunter for 30% of maximum health and the Hunter's pet for 100%.
· Volley now deals additional damage at 100% of Attack Power (was 75%).
· Murder of Crows ( Marksmanship) now deals damage equal to 162% of Attack Power (was 135%).

Mage
· Frostbolt damage increased to 185% of Spell Power (was 170%).
· Flurry damage increased to 105% of Spell Power (was 90%).

Paladin
· Aura Mastery ( Aura of Sacrifice) replicates 15% of effective healing (was 10%).

Priest
· Penance damage is now 190% of Spell Power (was 175%).
· The Penitent now heals 300% of Spell Power (was 275%).
· Shadow Word: Pain (Discipline) damage increased by 7%.
· Purge the Wicked additional damage increased to 48% of Spell Power (was 42%).
· Dominant Mind cooldown reduced to 2 minutes (was 3 minutes).
· Schism now deals damage equal to 425% of Spell Power (was 400%).
 · Developers' notes: We recently identified a bug that was causing Discipline Priests to gain far more benefit than intended from caster DPS trinkets. While we do intend for Discipline to benefit from caster DPS trinkets (including through Atonement), and will be tuning those appropriately, we are slightly increasing the spec's damage to account for the bug fix. We will continue monitoring the issue.

Rogue
· Run Through damage reduced to 142% of Attack Power (was 150%).
· Between the Eyes damage reduced to 85% of Attack Power (was 88.5%).
· Mastery: Potent Poisons now provides a damage bonus of 4% per point (was 3.5%) and a bonus to Agonizing Poison of 2.0% per point (was 1.75%).
· Elaborate Planning now makes your finishing move grant a 15% bonus to damage (was 12%).

Shaman
· Unleash Life increases your next heal by 45% (was 30%).
· Wellspring now heals for 375% of Spell Power (was 300%).
· Wellspring heals for 25% of normal value on full-health targets, if it has more than 6 targets.
 · Developers' notes: This does not reduce Wellspring's effective (non-overheal) healing. In the future we plan to find a different solution, but we felt it was it was better to address the interaction between Wellspring overhealing and Cloudburst Totem now, rather than wait to change it after it got more use.

Warlock
· Drain Life now does damage of 35% of Spell Power per tick (was 30%).
· Drain Soul now does damage of 52% of Spell Power per tick (was 44%).
· Haunt damage increased to 700% of Spell Power (was 600%).
· Incinerate damage increased to 210% of Spell Power (was 190%).

Event
· Players should now be able to see Archmage Khadgar during the quest “ City Under Siege” without leaving Dalaran and returning.

Hardware
· Implemented a fix for a bug that was causing a loss of sound with Creative SoundBlaster Audigy SE sound cards.