Developer Interviews 개빌진 인터뷰들

We are catching up on a few more Blizzcon interviews that we didn't get in our first round, this time from Vanion.
MMO-Champion을 통해 미처 소개하지 못했던 블리즈컨 개발진 인터뷰 내용들입니다


Pre-Expansion Patch 확팩 이전의 패치(소확팩 패치)

The patch with the events leading up to Warlords of Draenor will be released close to the expansion release date.
확장팩(드레노어의 전쟁군주)가 나오기 바로 전에 패치로 인한 드레노어로의 진격 이벤트가 진행됩니다

We have met Garrosh's friend with interesting ideas about how to use time on the Timeless Isle. We will hear a little bit more about this friend in the pre-expansion patch.
유저들은 시간의 섬(영원의 섬)에서 시간을 어떻게 써먹는지에 관한 아이디어를 가진 가로쉬의 친구들을를 만났었습니다. 이 '친구'에 관해선 확팩이전 이벤트 패치때 더 자세히 밝혀질겁니다

The vision with Anduin and Garrosh is a hint, but we will see more of the story in the pre-expansion patch.
안두인과 가로쉬의 환영은 힌트입니다, 그러나 확팩이전 패치로 인해 스토리에 관련한 내용을 더 알 수 있을겁니다


Story - 이야기 진행

Khadgar from Outland will accompany us in the expansion, as well as coming to warn us that something is going on with the Dark Portal.
아웃랜드의 카드가는 확팩에서의 동행자입니다, 우리에게 와서 어둠의 문에 문제가 발생하고 있다는걸 알려주게 됩니다

The Warlords of Draenor starting experience will send you through the Dark Portal to try and shut it down from the inside. It is roughly an hour's worth of content where you are trying to stop the Iron Horde.
전쟁군주에선 확팩시작때 어둠의 문(다크포탈)을 통과해서 아웃랜드 안에서 일어나는 무엇인가를 막아내는 것으로 스토리가 진행됩니다. 이는 강철호드를 막는 것입니다

It is possible that the Alliance and Horde will work together against the Iron Horde at some point in the expansion.
확팩의 특정 순간엔 얼라이언스와 호드가 강철호드를 막아내기 위해 연합하는 경우도 있을 수 있습니다

The Isle of Thunder style solo scenarios might be used for a few of the major points during the questing experience.
천둥의 섬 개인시나리오 방식은 확팩퀘스트 중 특정 지점에서 경험하실 수 있습니다

The Blood Elf Paladins have an interesting history with the Naaru, so they will show up again in Warlords of Draenor.
나루와 관련한 블러드엘프 성기사들의 흥미로운 이야기가 진행됩니다, 그러므로 그들은 드레노어의 전쟁군주에서 다시 등장하게 될겁니다

The Dark Iron Dwarves will go through the Dark Portal and be a part of the Warlords of Draenor story as well.
검은무쇠드워프들은 어둠의 문을 통과할 것이며 확장팩 스토리에 한 부분을 담당하게 될 것입니다

Garrosh gets things set in motion, but then things are out of his control. We will see him for a while and then find out what happens to him.
가로쉬는 일을 꾸미지만, 이후에 가로쉬가 통제하지 못하는 수준으로 발전될겁니다(또 사고를 치게 됩니다). 유저들은 가로쉬를 어느 정도 만나게 될 것이며 그로인해 가로쉬에게 무슨 일이 일어났는지 밝혀지게 될겁니다


Misc - 기타

Players will likely work together with their guild to cover all of the different specializations for Garrisons.
플레이어들은 그들이 함께하는 길드 안에서 주둔지 세분화를 통해 모든 종류의 이득을 누릴 수 있게 될겁니다(A길원은 a'를 짓고 B길드원은 b'를 지어 서로 도움을 받는다는 얘기인 듯)

Lorewalker Cho doesn't really fit this expansion, so it isn't likely we will see much of him.
전승지기 초는 이번 확장팩엔 그다지 맞지 않는 캐릭입니다, 그래서 그를 많이는 볼 수 없을겁니다

Dave Kosak used to be the Lead Quest Designer, and is now Lead Narrative designer. The job was so big that it was split into Lead Narrative Designer and Lead Quest Designer.
데이브 코삭은 주로 리드 퀘스트 디자이너로 일해왔습니다, 그리고 지금은 리드 네러티브 디자이너입니다. 이 작업은 매우 방대하기에 리드 네러티브 디자이너와 리드 퀘스트 디자이너를 분리하게 된 것입니다(번역 틀릴 수 있음)

* 퀘스트란 유저들이 요청을 받고 게임 안에서 무언가를 통해 경험을 하고 그에 따라 보상을 받는 것입니다
* 네러티브란 이야기들을 진행시키면서 사건과 이벤트에 관해 유저들이 느낄 수 있도록 묘사하고 설명하는 것입니다
이 둘은 비슷해 보이지만 서로 다른 점이 있습니다