글 거의 써놓고 실수로 탭을 닫는 바람에 다 날아가서 맨붕에 빠졌습니다... (옆에 띄워둔 사전 텝을 닫는다는게 ㅠ)
그냥 간략하게 몇개만 옮깁니다.


출처는 지난번과 같습니다.

며칠 전 공개된, 아리 변화를 공개하고 피드백을 받는 포스트에는 현재 댓글이 750여개가 달렸으며
이 중 22개가 ricklessabandon의 레드 포스트입니다.

레드 포스트 원문만을 모아서 읽어 보고 싶다면 Reign of Gaming 링크로 가시면 됩니다.
http://www.reignofgaming.net/redtracker/topic/104838-sneak-peek-for-ahris-3-13-changes


 ricklessabandon

Quote:

Originally Posted by Lichblade

on another note are there any plans from other reds that zed and fizz is getting changes in another patch? i think people are more pissed off that ahri is getting all theses changes yet other assassins that are just as guilty are not getting changes as well, well from the looks of your post lets hope kass is soon.

quick reply to this since i've seen it pop up a lot in this thread:

the team felt it was best to look at the 'top-tier assassins' as a set, and as such will have changes for ahri, fizz, kassadin, and zed in the 3.13 patch (assuming plans don't change). i specifically went out of the way to make sure ahri's changes would be among the first to go on the pbe since i really wanted as much time as possible for tuning and gathering feedback given my desire to start with aggressive changes and work back from there. anyway, that's why everyone has seen ahri's changes in isolation and why i've been eager to hear from everyone. :3

also, while i sincerely appreciate the posts everyone has taken the time to write (whether passionate or stoic), i would like to kindly ask that everyone respect each other and refrain from hostilities—it really makes everything a lot easier if the atmosphere is one of collaboration and civil discussion.

 ricklessabandon

인용구:

Lichblade

다른 패치에서 제드와 피즈에게 변화를 줄 거란 계획이 언급된 레드 포스트는 없어? 내가 생각하기엔 사람들이 아리가 이 변화를 전부 받게 되어서 화난 것도 있지만 다른 문제있는 암살자들은 전혀 변화가 없어서라고도 보는데. 곧 네 글에서 카사딘을 볼 수 있길 희망할게.

이 쓰레드에서 이런 글을 아주 많이 봤기에 우선 답변합니다:
밸런스 팀은 '탑-티어 암살자' 들을 하나의 세트로 보는 것이 최선이라 느꼈으며, 따라서 3.13패치에서 아리, 피즈, 카사딘, 제드에게 변화를 주기로 했습니다(계획이 변경되지 않는다면요). 저는 무리해서라도 아리의 변화가 그들 중 가장 먼저 PBE에 보여지도록 했습니다. 제가 공격적인 변화로부터 시작하고 그 변화로부터 피드백을 모아 거기서 일을 다시 하길 갈망했으며, 피드백을 모으고 조정할 시간을 가능한 많이 원했기 때문입니다. 어쨌든, 그것이 모두들 아리의 변화만을 따로 보게 된 이유이며 제가 모두에게서 듣고 싶은 반응이기도 합니다. :3 (←역자 주: 이모티콘입니다)

또, 모두들 시간을 들여 써 준 글에 진심으로 감사드립니다만(그것이 격정적인 글이든 냉정한 글이든), 모두 서로를 존중하고 적대적인 표현을 삼가 주시길 부탁드립니다. 협력적이고 정중한 토의 분위기는 모든 걸 수월하게 만들어 줍니다.



 ricklessabandon

(원래 훨씬 긴 포스트인데 앞부분은 그리 중요하지 않아 보여 생략합니다.)

Quote:

Originally Posted by vondragon4

Hey ricklessabandon I really want you to read my concern, I main Ahri sincer her release(EUW account).

So I managed to play Ahri on the PBE and while I still need more games to asses all the changes I admit that the one that really bugged me is the ultimate cast time duration. I really felt constrained by this reduction, I mean once you hit your ultimate you bound to either full retreat or to full commit which removes some deceptive playstyles but MORE IMPORTANTLY I felt like I couldn't throw all my skills in time to use all the charges of the ultimate properly.

I really would love this change reverted because it seriously strains an ahri player, its like I have to pay attention to the timer to get all my spells instead of watching for enemy jungler gank, or enemy laner counterattack.

What's your take on this matter?

my current thoughts are that 10 seconds feels excessive for cases in which ahri waits 8 seconds between dashes 1 and 2, or dashes 2 and 3. if ahri hasn't dashed in 8 seconds, most opponents would assume that she can't dash again until they learn the 'hard way' about the window. that said, if the current solution (which was the simplest one) hurts healthy/cool play patterns, there are a couple of other solutions i've already thought about:
1. break up the 10 seconds into two cooldowns (i.e., you get 5 seconds to r2, and then 5 seconds to r3)
2. add a visual effect to ahri that let's opponents know she has spirit rush active

 ricklessabandon

(마찬가지로 생략)

인용구:

vondragon4

이봐 ricklessabandon 내가 우려하는 걸 꼭 읽어 줬으면 좋겠어. 난 아리가 출시되었을 때부터 주 챔프로 해 왔어(서유럽 계정).

내가 PBE에서 아리를 플레이해봤고 아직 더 플레이해봐야겠지만, 나를 정말 기분나쁘게 만드는 건 궁극기의 시전 시간이야. 이 감소는 정말 날 강요되었다고 느껴지게 만들어. 내 말은, 네가 궁극기로 적을 한번 공격해 본 다음엔 완전히 도망치거나 완전히 공격에만 쓰게 만드는 양자택일의 선택지만을 남겼고, 적을 기만하는 플레이스타일을 없애 버렸단 거야. 하지만 더 중요한 건 스킬을 궁극기의 제한시간 내에 적절히 사용할 수 없게 된 거지.

이건 아리 플레이어를 심각하게 압박하기 때문에, 난 이 변화가 되돌려졌으면 좋겠어. 이건 적 정글러 갱킹이나 적 라이너의 반격 대신 스킬의 타이머에만 신경쓰도록 만드는 것 같아.

이 문제를 어떻게 할 거야?

제 생각에 10초는 지나치게 느껴졌는데, 아리가 돌진 1과 2 사이에 또는 2와 3 사이에 8초를 기다릴 수 있는 경우 때문이었습니다. 만약 아리가 8초 동안 돌진을 하지 않는다면, 대부분의 상대방은 아리가 더 이상 돌진을 할 수 없다고 오해하기도 합니다. 만약 지금의 해법(가장 간단한 방법)이 좋은/멋진 플레이패턴을 손상시킨다면, 제가 이미 생각해 둔 몇 가지 다른 해법이 있습니다.
1. 10초를 2개의 쿨타임으로 쪼개기 (돌진 2의 제한시간 5초, 돌진 3의 제한시간 5초)
2. 아리에게 혼령 질주 돌진이 남았는지 적이 알 수 있도록 시각 효과 추가

※ 북미 포럼에선 대부분 2번안을 지지하고 있습니다.


 ricklessabandon

hey guys, another quick post:
sorry that i didn't properly set expectations for my posting cadence—i have really awkward hours that i post during since i try to keep up on feedback a lot of sources, so i'm not functionally able to maintain a fully engaging conversation here if i want to also do things like spend a real amount of time reading feedback from other regions, talking with subject matter experts in person, playing/spectating games, implementation, and occasionally do things that don't directly involve ahri (like eating, sleeping, etc). again, sorry i didn't say this in the initial post but to cover that now:
1. i wanted to get the first round of changes on the pbe as soon as possible so i had ample time to gather feedback, digest it, iterate, repeat. these changes/discussions aren't fire-and-forget, nor are they going to be rushed.
2. as far as posting cadence is concerned, i'll likely make a post or two each weekday as needed to answer questions that come up all at once (it's easier to follow the thread that way i find) as well as give updates to changes i push to the pbe. of course i could certainly post much more in a day, especially the day of/after an update to the pbe, but days during which i post 10+ times will be the exception and not the rule.
3. if you're reading this from eune, euw, or oce i'm really sorry i haven't posted on those forums yet, but until i can get my accounts sorted out i'm stuck in 'read only' mode.


back to talking about ahri, if you've been following the thread you've probably noticed that i've started a list of things i want to change for the next pbe update. here's a quick summary of those items plus a few others:

fox-fire
-revert the change to spell type (i.e., gets full effect from rylai's again) and update the tooltip
-slight reduction in mana cost
charm
-damage amp now works with the true damage from orb of deception
-slight reduction in mana cost
spirit rush
-revert the change to the timer (i.e., up to 10 seconds again)
-add a visual effect that shows when ahri has at least one stack of spirit rush (i.e., vfx turn on after using 1st dash, turn off after 3rd dash or the spell times out)

i'll update the 1st page with numbers and such once the changes hit the pbe (which i believe is monday).

 ricklessabandon

안녕하세요 모두들, 또 다른 quick post입니다:


(PBE 의견 소통에 대한 건대 그냥 건너뛰겠습니다. 왜 한동안 답이 없었는지, 어떻게 질문/답변할지, 유럽북동부, 유럽서부, 오세아니아 포럼 등등엔 왜 글을 올리지 못했는지 설명하는 부분이라서요. 해석을 잘 못하겠기도 하고ㅜㅜ)


아리에 대해 말하는 걸로 돌아오죠. 만약 쓰레드를 계속 읽으셨다면 제가 다음 PBE 업데이트 때 주고자 하는 변화점을 이미 눈치채셨을 겁니다. 여기 그 변화점에 대한 빠른 요약이 있습니다:

여우불
- 단일 타겟 판정으로 되돌리고 (라일라이 슬로우 효과를 완전히 받음) 툴팁을 업데이트함
- 마나 소모량 조금 감소
매혹
- 데미지 증폭이 현혹의 구슬의 고정 데미지에도 적용됨
- 마나 소모량 조금 감소
혼령 질주
- 타이머의 변화 되돌림 (제한 시간 10초로 돌아옴)
- 아리가 1회 이상의 혼령 질주 스택을 가지고 있을 시 시각 효과 추가 (첫 번째 돌진 후 켜지고, 세 번째 돌진 후 또는 시간을 넘겼을 때 꺼짐)

PBE에 적용되면 (월요일에 될 거로 생각합니다) 원래 글에 숫자를 업데이트 하겠습니다.

※ W 쿨타임이 시전 직후부터 돌아가는 것은 어떻느냐는 제안도 있었으나, 한번 사용 후 기다렸다가 돌진 - 쿨 돌아온 W로 누킹이 되기에 곤란하다는 것 같습니다.



요약:
1. Zed(제드)Fizz(피즈)Kassadin(카사딘)도 패치할건데, Ahri(아리)는 피드백/수정에 많은 시간이 필요하다고 판단해 가장 먼저 공개함.
2. 다음 수정사항을 PBE에 적용 예정 (월요일로 예상)
Fox-Fire(여우불): 다시 단일판정. 마나소모 조금 감소
Charm(매혹): 데미지 증폭이 Orb of Deception(현혹의 구슬)고정뎀에도 적용, 마나소모 조금 감소
Spirit Rush(혼령 질주): 제한시간 10초로 롤백, 첫번째 혼령 질주 후 돌진 스택이 남았을 때의 시각 효과 추가



헷갈려하시는 분들이 계셔서 추가합니다.
다음 변경 사항은 그대로입니다.
essence theft(정기 흡수)
- 패시브 발동 시 회복량 공식 변경 : {(2+챔피언 레벨)+0.09 AP}x(패시브가 발동된 스킬이 적중한 숫자)를 회복(기존 35% 주문 흡혈)
Fox-Fire(여우불) 
- 같은 대상에게 들어가는 두 번째 여우불부터는 30%의 데미지 적용 (기존 50%)
Charm(매혹)
- 아리에게 받는 마법 데미지를 4초간 20% 증가
Spirit Rush(혼령 질주)
- 기본 데미지 70/105/140으로 감소 (기존 85/125/165)
- AP 계수 0.25로 감소 (기존 0.35)