Garen(가렌)
Meddler

현재 상황을 빠르게 알려드리자면 저희가 다음 주 초에 가렌과 다리우스에 대해 약간의 긴급 패치를 할 것 같습니다. 가렌의 경우 너무 강하다고 상당히 확신하고 있으며, 가렌의 기동성을 다소 감소시키는 방향을 생각하고 있습니다(기본 이동 속도 -5, Q의 이동 속도 증가율 -5%). 다리우스의 경우 Q의 피해량을 증가시킬 것이며, 다른 것들이 추가될 수도 있습니다.

5.17에서 저희는 다리우스의 E가 시전 완료 시점에 원뿔 안에 있는 적만을 끌어당기도록 변경한 이후 현재 너무 맞추기 힘들어진 게 아닌지에 대해서도 살펴볼 것입니다.

Meddler (NA)  - about an hour ago

As a quick update it's looking like we'll also make some hot fix changes to Garen and Darius early next week. In Garen's case we're now fairly sure he's too strong, and are thinking about reducing his mobility a bit (-5 base MS, -5% on Q's movement speed bonus). For Darius we're looking at higher Q damage, possibly plus something else.

For 5.17 we're also looking at whether Darius's E is now too unreliable, given the change to only pull enemies that are in the cone at cast completion.


Darius(다리우스)
Statikk

안녕하세요 여러분,

저희의 현재 생각 / 계획에 대해 알려드리기 위해 들리게 되었습니다.

저희는 가까운 장래에 다리우스를 긴급 패치로 버프할 계획을 하고 있습니다. 변경점은 Q를 맞추었을 때 보다 큰 보상이 있도록 하는 데 중점을 두고 있습니다.

여기 제안된 변경 목록입니다:

다리우스

학살 (Q)

  • 기본 피해량이 20/40/60/80/100에서 40/70/100/130/160으로 증가
  • 잃은 체력 기반 치유량이 챔피언 하나 당 10%에서 15%로 증가 (최대는 여전히 30%)

또한 곧 있을 패치에서 W와 E에 대해서도 다른 잠재적인 변경안을 찾으려 계획중이며 보다 영향력을 끼칠 수 있도록 만들 수 있는 변경을 해 줄 수 있을지를 볼 것입니다.

어려움을 겪고 있는 다리우스 플레이어들에게 정말로 사과드립니다. 저희가 확실히 다리우스를 떨어지는 성능으로 내놓았으나 현재 최대한 빠르게 바로잡기 위해 노력 중입니다.

Statikk (NA)  - about an hour ago

Hey guys,

Dropping by to give you all an update on our current thoughts / plans.

We are planning to hotfix some buffs out for Darius in the near future. The changes revolve largely around making Q much more rewarding to land.

Here's the proposed changelist:

Darius

Decimate (Q)

  • Base Damage increased to 40/70/100/130/160 from 20/40/60/80/100
  • Missing heal increased to 15% from 10% per champion hit (max still 30%)

Also planning on looking at other potential changes for W and E for the upcoming patches and seeing if we can do some tweaks to make them more impactful again.

Really do apologize to the Darius players who have to tough this out, we definitely undershot on him but we're trying to move as quickly as we can to correct it.


Janna(잔나)
잔나 PBE Q 변경에 대한 질문
  blah222게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림

현재 잔나의 Q가 PBE에서 잠재적인 변경이 있었습니다. 이들 변경은 충전된 매 초당 이동 거리 증가량이 20%에서 35%로 늘어난다는 것이었는데요. 제겐 잔나가 버프를 받는다는 게 이상하게 느껴졌고, 이건 추가적인 정보가 없다면 버프로 들려요. 이게 잔나 R의 계수 너프를 다소 보상해주려는 의도의 버프인가요, 아니면 Q의 초기 이동 거리가 너프되었지만 이게 단순히 툴팁에 나타나지 않은 건가요? 제 추측은 완전 충전했을 때의 총 이동 거리는 똑같지만, 완전히 충전되지 않았을 때는 더 짧은 거리를 이동한다는 건데, 이에 대한 논의를 보지 못했네요.

알려주신다면 고맙겠어요!

Meddler

네, 추측하신 것이 맞습니다. 잔나의 Q 초기 시전 사거리가 PBE에서 너프되어 있으나, 충전 시간에 따른 증가량이 올라가 완전 충전 시에는 동일한 사정거리가 됩니다.

http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/OMbFYE07-question-about-janna-pbe-q-change?comment=0001
Question About Janna PBE Q Change
  blah222 (NA) submitted about 9 hours ago in Gameplay & Balance

Janna's Q currently has some tentative changes on the PBE. These changes indicate that for each second it charges, it now travels 35% further rather than 20% further. It seems strange to me that Janna is getting buffed, and this sounds like a buff without any more info. Is this buff intended to somewhat offset the nerf on the scaling on her R, or is the initial travel range on Q nerfed but this simply isn't indicated on the tooltip? My assumption is kind of that the total travel range at full charge is the same, but Q travels less far if it isn't fully charged, but I haven't seen any discussion about this.

Thanks for any info!

Meddler (NA)  - about 2 hours ago

Yeah, your guess is right. Janna's initial Q cast range is nerfed on the PBE, but the gain over time's increased so that the range at full charge is the same.


Zyra(자이라)
@Meddler/@Scarizard 곧 있을 자이라 변경에 대해 간단히 소개해 줄 수 있을까요?
  vermouthblanc게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림

자이라 주챔으로서, 변경안이 작업된다는 소식을 들으니 신나네요. 5.18까지 확실히 미뤄지기는 했지만요. 이들 변경안에 대해 간단한 소개나 약간의 정보, 그리고 어떤 방향으로 작업을 원하는지에 대해 들을 수 있을까요? =)

Meddler

현재 생각은 다음과 같습니다: 자이라는 약간의 작업을 해 주기에 적절한 후보다. 식물의 인공지능을 살펴 보는 것에서부터 시작해 보자.

이게 지금까지의 전부며, 곧 조사에 착수할 작업이나 아직 시작하진 않았습니다. 

@Meddler/@Scarizard Can we please get a preview of Zyras upcoming changes?
  vermouthblanc (EUW) submitted about 9 hours ago in Gameplay & Balance

As a Zyra main, I was more than excited to hear there are some changes in the works. But apparently they are delayed till 5.18. Can we get a preview/some infos about those changes and what direction you want to go with her please? =)

Meddler (NA)  - about 2 hours ago

Current thinking: Zyra's a good candidate for some small work. Let's start by looking at plant AI.

That's as far as we've got, this is work that will be looked into soon, but hasn't yet started.


오역/오타/비문 지적은 언제나 환영합니다.