출처: http://www.reignofgaming.net/redtracker/topic/108919-why-did-riot-revert-all-the-nerfs-for-gragas-ziggs-and-vi


Why did riot revert all the nerfs for gragas, ziggs, and vi?
라이엇은 어째서 그라가스, 직스, 바이의 너프를 모두 되돌린 거지?

Ahris (Senior Member):

Whats going on...

무슨 일이 일어나는 거야...

Meddler
Lead Champion Designer
수석 챔피언 디자이너

Changes on the PBE are there to be tested. Often, they'll test well and we'll put them in the next patch. In some cases though, such as those you're talking about, we won't be happy with things and will pull them out again, either because our goals have changed, we haven't got enough testing on them yet or we want to try a different approach.

PBE의 변화는 시험되기 위해 있는 겁니다. 어떤 때는 테스트가 잘 이뤄지고 저희는 다음 패치에 그것들을 집어넣죠. 하지만 몇몇 경우, 지금 말씀하신 것들 같은 건, 별로 만족스럽지 못했거나 목적이 바뀌었기에 빠지게 됩니다. 저희는 그것들에 대한 충분한 시험을 하지 못했거나 다른 접근 방법을 시도하고 싶은 겁니다.


Gragas - We're still planning on fixing some issues with Gragas. As our internal cutoff date to finalize patch changes approaches though we've concluded we'd like to undertake more thorough testing before shipping balance and/or playstyle adjustments to him.

그라가스 - 저희는 여전히 그라가스가 가진 몇몇 문제를 해결할 계획입니다. 저희가 패치 변화를 마감해야 하는 날짜가 다가옴에 따라 저희는 그라가스의 밸런스 그리고/또는 플레이스타일 조정을 내보내기 전에 더욱 철저한 시험을 거치기로 결정했습니다.


Vi - Vi's on our radar as potentially too tanky and high in damage at the same time, hence the experimentation with some potential adjustments around that premise. Not a definite conclusion though, hence those changes also aren't coming in the patch (presence on PBE doesn't always mean 'for next patch').

바이 - 바이는 잠재적으로 지나치게 탱키하면서도 동시에 높은 데미지를 가지기에 저희의 관심을 받고 있습니다. 따라서 그 전제에 맞춘 약간의 잠재적인 조정에 대한 실험이 있습니다. 확실한 결론은 아니지만, 이 변화는 (다음) 패치엔 없을 겁니다. (PBE에 어떤 내용이 존재하는 것이 반드시 '다음 패치에 적용됨'을 의미하진 않습니다.)


Ziggs - In the next patch Hexplosive Minefield will deal reduced damage to minions on subsequent hits and Short Fuse's damage at most levels will be lowered. We've reverted the mana cost increase on Bouncing Bomb, at least for now, so that we can see how extensive an effect those two changes have first and then assess if additional follow up's also needed.

직스 - 다음 패치에서 마법공학 지뢰밭(E)은 한 번 지뢰를 밟은 미니언에게 감소된 데미지를 주게 되며 대부분의 레벨에서 짧은 도화선(패시브)의 데미지가 줄어들 것입니다. 저희는 반동 폭탄(Q)의 마나 소모 증가를 되돌렸습니다. 적어도 지금은 말이죠. 먼저 이 두 변화가 얼마나 광범위한 변화를 주는지를 보고 만약 필요하다면 후속 조치를 취할 겁니다.

오역/오타 지적 부탁드립니다.


모두 즐거운 설 연휴 보내시길 바랍니다 :-)