라이즈가 속박을 12초 동안 연속해서 쓸 수는 없도록 만들 수는 없을까요.
  IndeciciveManic이 게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림

라이즈가 쓸만해지는 것은 찬성하지만, 레벨 3때 우리 편 미니언 안에 있을 때 올인(all-in)에 걸리는 걸 보면, 뭔가 바뀔 필요가 있어요.

Can we make it so Ryze's snare cannot be chained onto you for 12 seconds.
 IndeciciveManic (NA) submitted about 6 hours ago in Gameplay & Balance

I'm all for Ryze being viable, but when your getting all-inned at level 3 in your own minion wave, something has to change.

원문에는 영상이 없지만 이해를 돕기 위해 첨부합니다.

[6월 8일 추가]
LCS NA 2주차, Team Dignitas vs. Team Dragon Knights: https://youtu.be/ozqwar3JRXo
LCS EU 2주차, Fnatic vs. Team ROCCAT: https://youtu.be/dNFM_-f5nGM
LCS NA 2주차, Team Liquid vs. Gravity: https://youtu.be/4UiIhcnjLrA

Meddler

저희는 지금 연속적으로 속박을 거는 능력을 줄이는 데에 특히 목표를 둔 라이즈 변경점을 작업하고 있습니다. 아직 정확한 세부사항을 이야기하기엔 이르지만, 패시브와 기본 스킬의 재사용 대기시간과 피해 수치를 조정할 가능성이 큽니다.

Meddler

We're working on some Ryze changes at the moment, aimed particularly at reducing his ability to chain root. Odds are that'll involve adjustments to CDs and damage numbers on his passive and basic spells, though we're still talking through the exact details.


RiotRepertoir

저는 초반과 중반 게임에서 특히 룬 감옥의 가동시간(uptime)과 연속 시전을 전반적으로 줄이는 변경안을 시험하고 있습니다. (곧 공지가 있을) 시험 중인 변경안은 룬 감옥을 마스터했을 때의 지속 시간과 초반부 게임에서 룬 감옥이 패시브 지속 시간 동안 시전될 수 있는 정도를 조정하는 방향으로 문제를 손볼 것입니다. 저는 라이즈가 초반부 게임에서 패시브 지속 시간 동안 룬 감옥을 두 번 정도 사용하는 건 괜찮다고 보지만, 현재의 4~5번은 그저 지나칩니다. 추가적으로, 보다 나중 단계의 게임에서 연속 시전의 경우를 분리함으로서, 상대방은 라이즈를 상대할 때 무리를 지어 다니거나(아군에게서 도움 얻기), 강인함에 투자를 하거나, 그냥 라이즈의 패시브 시간 외의 타이밍을 노려 플레이하는 등 보다 적절한 선택지를 가질 수 있도록 할 것입니다.

RiotRepertoir

I have changes going through testing that generally reduce the uptime and chain cast nature of Rune Prison, particularly in the early and mid game. The changes in testing (which should be announced soon) address the issue via a combination of tweaks to Rune Prison's duration when maxed, as well as the cadence at which it can be cast during the passive in the earlier parts of the game specifically. I'm pretty okay with him getting off two Rune Prison casts in the early part of the game during his passive, but the current 4-5 is just overkill at this point in the game. Additionally, by isolating any chain cast cases to later phases in the game, opponents should have more reasonable options against Ryze, whether that be grouping (getting help from allies), investing in tenacity, or just continuing to play around the windows his passive provides.


의역이 많습니다ㅠ

오역/오타/비문 지적은 언제나 환영합니다.