이게 블리자드의 전달력 문제인지 아니면 받아들이는 사람 쪽의 문제인지 둘 다인지는 모르겠지만..
가장 최근에 비슷한 사례로는 로데론 전투가 블리자드는 얼라이언스의 패배라고 했지만 사람들은 전혀 그렇게 생각 안 했던 것처럼? 그리고 그 외에도 수없이 와우에는 그런 불일치가 드러나긴 했지만..

어쨌거나 제가 귀찮아서 번역 안 했던 것 같은 스티브 대뉴저의 인터뷰 중엔 이런 말이 있었죠.

While the Horde certainly seems to be the focus in the vanilla version of Battle for Azeroth, the narrative team hasn’t forgotten the Alliance, and the players who ally themselves with them.

“The Alliance has its share of disparity within it as well, and different facets that have bubbled up over the years,” said Danuser. “The Alliance is going to have to realign itself. Especially the Night Elves who lose their home. How are they going to react to this? There’s going to be a real self-examination of what the Alliance is about, and how they want to behave. Do they want to get revenge on the Horde, or do they want to build a better world? That’s a question they need to answer.”

얼라이언스 안에서도 불일치가 있다. 얼라이언스는 스스로를 재정비해야 하게 될 것.
얼라이언스란 무엇이고, 자신들이 어떻게 행동하길 원할지 자아 성찰의 시간이 될 것.
호드에 복수하길 윈할까, 아니면 더 아는 세상을 만들기를 원할까?