근육맨80세
2014-04-05 08:58
조회: 2,595
추천: 10
메인페이지 미번역자료or관련자료 PVP관련만 재번역함메인페이지 번역이 변화만 적어놓고 의도는 안적어서 맘에안들어서 번역 플레이어 피통 및 탄력 우리는 디자인의 내부적인 변화를 통해 힐러를 위한 더 잘 조정된 게임플레이를 제공하고 PVP에서의 힐링을 향상시키기 위해 노력중이다. 판다리아의 높은 기본 탄력 및 기본 전투피로 수치는 플레이어들이 PVE에서 느끼던것 보다 PVP에서 훨씬 약하다고 느끼게 만들었습니다. 이 괴리를 해결하기 위해, 우리는 드레노어에서 가능한한 갭을 줄이기위해 노력하였습니다. 탄력의 의존성을 줄이기 위해, 우리는 다른 플레이어에 대한 플레이어의 생존능력을 증가시킬 필요가 있었고, 우리는 이를 플레이어의 생명력을 대략 (스텟줄이기 이후의)두배로 만들기로 선택하였습니다. 이에 따라, 피통의 증가는 필드상에서 더 많은 생존력을 가지게끔 만들었습니다. 그래서 우리는 몬스터의 데미지 및 힐링의 효과를 증가시켜 벨런스를 맞추었죠. 해당 변화의 최종 결과는 PVP상에서의 플레이어의 공격력은 줄어들었지만, PVE상에서의 생존능력은 변함이 없게 되었습니다. 피통을 두배로 만듦으로서 우리는 탄력과 전투피로를 감소시킬 여유를 갖게 되었습니다. 하지만 우리의 목표는 이를 완전히 제거하는것이죠. 이를 달성하기 위해, 우리는 또한 PVP에서의 한방데미지를 줄이게 되었습니다. 방법은 치명타 데미지 및 치명타 치유량을 PVP에서 150%로 감소시키는것이죠.(200%에서 감소) 바라건데 이러한 변화들이 우리가 기본 탄력 및 전투피로를 0%까지 끌어내릴 수 있게끔 했으면 합니다. 물론 미래에 소량의 기본 탄력 및 전투피로가 필요해 지거나 폭넓게 테스트를 하여 필요에 의해 적용시킬 지도 모르겠습니다.
군중제어 및 점감 판다에서 또 하나 변경해야했던 커다란 짐은, 군중제어기가 너무 많았다는 점입니다. 이를 해결하기 위해, 대폭적인 축소가 필요한다는 것이죠. 여기 플레이어가 시전하는 군중제어에 대한 요약이 있습니다.
We're planning several interconnected changes designed to provide better-tuned gameplay for healers and improve the healing dynamic in PvP. The high amount of base Resilience and Battle Fatigue in Mists of Pandaria caused characters to feel much weaker in PvP than they did in PvE. To address this disparity, we're approaching Warlords of Draenor with the goal of shrinking that gap as much as possible. To reduce dependence on Resilience, we needed to increase player survivability against other players, and we chose to do this by essentially doubling (post-squish) player health. On its own, that increase in health would make players more survivable in the world at large, so we're also increasing creature damage and the effectiveness of healing spells to balance things out. The net result of these changes is that individual attacks will knock a smaller chunk off of a player's health pool in PvP, but your survivability in PvE remains unaffected. Doubling player health gave us room to reduce Resilience and Battle Fatigue, but our goal was to be able to remove them entirely. In order to achieve that, we're also reducing PvP spike damage across the board by lowering Critical Damage and Critical Heals against players in PvP to 150% of their normal effect (down from 200%). Our hope is that these changes allow us to reduce Base Resilience and Battle Fatigue to 0%. It's possible that we'll still find a need for some minor amount of Base Resilience and/or Battle Fatigue, and we'll be testing these changes extensively and adjusting as needed.
Crowd Control and Diminishing Returns Another big takeaway from Mists of Pandaria is that there was simply too much crowd control (CC) in the game. To solve that, we knew that we needed an across-the-board disarmament. Here's a summary of the player-cast CC changes:
Additionally, we've significantly reduced the number of throughput-increasing cooldowns and procs, in order to further reduce burst damage. Please keep in mind when reading the specifics of the patch notes that some classes may have lost abilities, or had the power of select abilities reduced. These changes were made in the context of the above goals. Other classes have a reduced crowd-control ability overall. We believe that this entire package of changes will make PvP a more enjoyable experience for everyone.
EXP
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근육맨80세
알렉섭 뇌근육은 버림
현재 한국에서 북미섭 플레이중 Musclebrain - Tichondrius 어흥
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