https://kotaku.com/sources-blizzard-pulled-diablo-4-announcement-from-bli-1830232246

코타쿠 편집자 제이슨 쉬어러에 따르면 디아블로4은 원래 블리즈컨에서 발표될 예정이었지만 마지막 순간 발표 계획이 취소되었다고 합니다.

이미 블리자드는 블리즈컨에서 디아블로에 관해 엄청난 발표는 하지 않을 것이라고 말했긴 했었지만, 달랑 모바일 게임 하나만 발표한 것은 팬들을 광분시켰습니다.

 


제이슨에 따르면 발표가 취소된 이유는 디아블로가 지난 4년 동안 두 명의 디렉터를 거친 것을 포함해 급격한 변화를 겪었기 때문에 블리즈컨 시기에 데모를 준비할 수 없었기 때문이다.



The original plan for BlizzCon 2018, according to two people familiar with Blizzard’s plans, was for Blizzard to announce the mobile game Diablo Immortal and then end on a video in which company co-founder Allen Adham told the audience that a proper Diablo 4 was in development but not ready to show just yet. Instead, at last Friday’s keynote, Blizzard revealed Diablo Immortal to a quiet, uncomfortable crowd and then ended the show. For most of the weekend, Diablo fans raged online as a result, expressing their anger on YouTube and various forums. There were a few reasons for the controversy, but the driving factor was that the company’s sole Diablo announcement was a game that appeared to be made for a very different audience than hardcore Diablo fans.

The reactions could have been very different. Blizzard changed its BlizzCon plans for Diablo at some point in the last couple of weeks, those people familiar with goings-on at Blizzard said. One of those people told me that the Diablo team wasn’t yet ready to commit to an announcement, as Diablo 4 has changed drastically over the past four years and may continue to change further. (We’ve heard it’s gone through at least two different iterations under different directors.)

블리자드 계획을 잘 아는 두 사람에 따르면 블리즈컨 2018의 원래 계획은 모바일 게임인 디아블로 이모탈을 발표하고 마지막 영상에서 회사 공동 설립자 알렌 아드함이 청중에게 디아블로 4가 개발 중에 있지만 아지 보여드릴 준비가 안 됐다고 말하는 것으로 끝내는 것었다. 하지만 블리자드는 디아블로 이모탈을 조용하고 불편한 대중에게 공개하고 쇼를 끝내 버렸다. ~~ 그 후로 이야기는 사람들이 열받은 현 상황 + 디아블로 4가 지난 4년간 너무 많이 변했고 또 앞으로도 더 변할 수 있어서 발표할 준비가 안 됐었다는 같은 이야기.