요약

· 비전로와 별의 궁정은 수라마르 퀘스트를 일정 부분 진행해야 열리며, 신화 던전만 존재함

· 비전로와 별의 궁정 신화 던전을 완료하지 않더라도 수라마르 퀘스트는 계속 진행 가능함

· 신화 던전은 군단 출시 후 만렙에 도달하고 아이템 레벨을 맞추면 바로 이용 가능하지만, 열쇠석 시스템은 레이드가 나올 때 이용 가능함

· 아직 결정된 것은 아니지만, 더 높은 레벨의 신화 던전을 완료할 수록 던전 완료 상자에서 나오는 아이템 레벨이 상승함

제목: Court of Stars requirements and tuning
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20744874839?page=2#30
포스터: Watcher (Game Designer)


지난 몇 주 동안 던전 조율 실험이 어떻게 나타났는지 살펴봤을 때, 현재로서는 조정이 실패라는 것이 분명합니다. 아이템 레벨 기대값을 제쳐두고서라도, 별의 궁정을 일반과 영웅 난이도로 들어갈 때, 대부분의 만레벨 플레이어들은 무작위 던전 대기 시스템을 이용합니다. 8개 던전 중에서 1개가 걸리는 것에서 9개 혹은 10개 던전 중에서 1개가 걸리는 것으로 바뀌는 것은 보상처럼 잘 느껴지지 않습니다. 그리고 먼저 비전로와 별의 궁정을 연 플레이어들은 그 던전들을 지정하여 들어가고자 하면 너무 긴 시간을 기다려야 했습니다. 파티구성을 위한 유저풀이 작기 때문입니다. 그리고 지금 상황은, 예를 들어 불타는 성전 때 새로운 영웅 던전 진입권한을 얻을 때 느꼈던 즐거움과는 거리가 멉니다.

하지만 동시에, 비전로와 별의 궁정을 수라마르 지역의 진행에 엮는 것은 양쪽 모두를 강화시킵니다. 각 던전은 수라마르의 전체 스토리의 문맥 속에 있습니다 (이 점은 특히 별의 궁정에 있어서 중요합니다). 그리고 수라마르 스토리라인은 일반적인 아이템과 유물력 대신에 의미있는 새 콘텐츠로의 진입권한을 제공합니다.

다음 베타 빌드에서, 비전로와 별의 궁정은 신화 던전으로만 이용가능하며, 수라마르의 주 퀘스트라인 진행 중의 적절한 시점에서 잠금해제될 것입니다. 그리고 아마 그 다음 빌드에서, 해당 던전들이 잠금해제될 때 그 던전에 입장하게끔 만드는 요소로서 드랍 테이블에 추가적인 아이템이 더해질 것입니다. 대기 방식 때문에 두 던전의 일반과 영웅 난이도는 이미 보기 어려웠으므로, 이번 변경은 엔드게임 잠금해제 콘텐츠로서의 두 던전의 역할을 명확하게할 것입니다.

(이 글은 빌드 업데이트 공지 약 2시간 전에 올라온 글이며, 15일 현재는 본문 내용이 베타 서버에 적용된 상태입니다)

"신화"라는 표시가 하드코어 레이드를 생각나게 하고 아직 해당 난이도를 겪지 않은 플레이어들을 두렵게 하지만, 영웅과 신화 던전 사이의 차이는 요구 아이템 레벨 (810 vs. 830대)에 있고 신화 던전에서는 무작위 파티 구성이 없다는 사실을 기억하는 것이 중요합니다. 영웅 던전을 경험하고 그 곳에서 장비를 모은 5명으로 구성된 파티는 신화 던전에 도전했을 때 클리어할 수 있어야 합니다. 열쇠석을 통해 진입하는 더 높은 레벨의 신화 던전은 주요 도전과제입니다.

원문

Seeing how this dungeon attunement experiment has played out over the past few weeks, there's no question that tuning and pacing are currently missing the mark. Even setting aside item level expectations, when it comes to Normal and Heroic difficulty, most max-level players use the random dungeon queue. Going from picking a random 1 out of 8 dungeons to a random 1 out of 9 or 10 doesn't feel like much of a reward. And early players to unlock them would have faced brutal wait times if they tried to queue for those dungeons specifically, due to the small matchmaking pool. That's of course a far cry from the excitement of earning access to a new Heroic dungeon back in Burning Crusade, for example.

But at the same time, closely tying these dungeons to the zone progression strengthens both sides of the equation. Each dungeon is situated in the context of the overall story arc of the zone (particularly important for Court of Stars), and the zone storyline offers access to meaningful new content as a reward to complement the usual items and Artifact Power.

In the next beta build, both Arcway and Court of Stars will only be available as Mythic dungeons, unlocked at an appropriate point midway through the main Suramar questline. And in hopefully the build after that, you'll see a few extra items spicing up the loot tables of those dungeons as an extra attraction once they're unlocked. Their Normal and Heroic versions were already far less likely to be seen, due to queue mechanics, and this change is aimed at clarifying the role of these dungeons as endgame unlocked content.

It's crucial to remember that while the label "Mythic" may conjure up visions of hardcore raiding and may seem intimidating for those who haven't yet tried them, the main difference between Heroic and Mythic dungeons lies in the expected item level (810 vs. 830ish) and the fact that there is no random matchmaking available for the latter. An organized group of 5 players with experience and gear from Heroic dungeons should find success when venturing into Mythic. Higher levels of Mythic, accessed via Keystones, are where the major challenges lie.

제목: Court of Stars requirements and tuning
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20744874839?page=2#35
포스터: Watcher (Game Designer)


이제 신화 던전에 들어가기 위한 장비를 맞출 때까지 수라마르 스토리라인은 더 이상 진행할 수 없는 건가요?

비전로와 별의 궁정 퀘스트는 선택적인 것입니다 - 이 던전들은 스토리에서의 적절한 시점에 이용가능해질 것이지만, 해당 던전들을 완료하지 않아도 메인 퀘스트 대장정을 계속할 수 있을 것입니다. 수라마르 던전들을 퀘스트를 통해 해금하는 목적은 퀘스트라인 진행에 대한 보상이지, 해당 던전들을 완료할 때까지 퀘스트 진행을 막는 것이 아닙니다.

원문

Now I will have to wait to continue the Suramar storyline until I'm geared for Mythic?

The Arcway and Court of Stars quests will be optional - they'll become available at the appropriate points in the story, but you'll be able to continue the main quest campaign even if you don't finish them. The intent is for unlocking Suramar's dungeons to be a reward for progressing that far in the questline, not to block further quest progress until they are completed.

제목:
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20744874839?page=2#34
포스터: Watcher (Game Designer)


표준 신화 던전 (던전에 들어가서, 죽이고, 루팅하고, 주간귀속되는)은 군단 출시 후 즉시 열릴 것입니다. 즉시 열리지 않는 부분은 "신화+" 열쇠석 시스템인데, 레이드나 평점제 PvP 시스템 같은 다른 엔드게임 진행 시스템과 평형을 이루기 위해서입니다.

원문

Correct. Standard Mythic dungeons (zone in, kill stuff, loot stuff, weekly lockout) will be open right away. The only part that won't be there right away is the "Mythic+" Keystone system, since that parallels other endgame progression systems like raiding and the rated PvP season.

제목: Court of Stars requirements and tuningFEEDBACK: Mythic/Mythic+ Dungeons
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743006610?page=12#231
포스터: Watcher (Game Designer)


더 높은 난이도의 신화+ 던전을 완료하면 더 좋은 아이템을 얻는 것이 보장되는 건가요, 아니면 높은 레벨의 티탄벼림 아이템을 얻을 확률이 높아지는 것일 뿐인가요? (다시 말해서, 현재 베타의 루팅 시스템이 본 서버에서도 똑같이 적용되는 건가요, 아니면 그냥 임시로 넣은 건가요?)

루팅의 세부사항은 여전히 미정입니다. 그리고 마지막 구현을 다루기 위한 약간의 코드 서포트를 기다리고 있습니다. 더 높은 레벨의 신화 던전을 완료하는 것은 던전완료 상자에서 나오는 보상 아이템의 기본 레벨을 서서히 상승시킬 것입니다. 그리고 클리어한 가장 높은 단계에 따라 얻는 주간 보상 상자에서 나오는 아이템 레벨은 더 상승할 것입니다.

원문

Does completing higher difficulty mythic+ actually guarantee better loot or is it just you have a higher chance of getting high level titanforged? (Or in other words, is the current beta version of loot intended to be like live or is everything placeholder essentially?)

The details of the loot progression are still pending, and are/were waiting on a bit of code support to handle the final implementation. Completing higher-level Mythic dungeons should gradually raise the base item level of the rewards from the end-of-dungeon chests, with a more significant effect on the weekly reward chest for highest tier cleared.