Fire
Living Bomb damage increased by 12%.
Pyroblast damage reduced by 12%.
Fireball damage reduced by 5%.
Fire Blast damage reduced by 12%.
Phoenix Flames damage reduced by 12%.
Ignite damage reduced by 6%.
Scorch damage reduced by 10%.
Flamestrike damage reduced by 10%.
Flamepatch damage reduced by 10%.
Unleashed Inferno damage bonus during Combustion increased to 50% (was 45%).
Fixed an issue that caused the Critical Mass effect to be granted the full value at rank 1.

Frost
Glacial Assault’s chance to trigger increased to 25% (was 15%).
Cryopathy duration increased to 60 seconds (was 30 seconds).
Glacial Spike damage reduced by 4%.
Ice Lance damage reduced by 12%.
Frozen Orb damage reduced by 12%.
Blizzard damage reduced by 12%.
Comet Storm damage reduced by 12%.
Ray of Frost damage reduced by 12%.
Flurry damage reduced by 12%.
Frostbolt damage reduced by 12%.
Fixed an issue with Thermal Void’s Ice Lance extending Icy Veins longer than intended.
Fixed an issue with the Icicle damage double dipping with Glacial Spike’s Mastery bonus.

뭐 해석할 것도 없이 냉/화 주요 스킬들이 거의 10~12%씩 너프네요 

아래 제가 테섭 심크 가져왔던 수치가 어느정도 맞았나봐요

테섭에서 화법이 157000 / 냉법이 161000정도라고 봤는데

이 정도면 본섭보다 10% 이상씩 강했는데 거의 그 수치를 그대로 너프때리는군요..

심크상 본섭 1위인 전설낀 용딜이 148000정도니까...너무 오바해서 강하긴 했었음 ㅠㅠ

비법은 테섭에서 단일은 원래부터 본섭보다 약했거든요. 

이유는 마룬 40% 가져가고 준게 기본 15%+주문술사 2~10%가 거의 전부라.. 

특성튜닝에서 딜적으로 상승하는게 없었음.. 광역이 좋아지는거 말곤....

그냥 쐐도때 마룬이 없어져서 BURST딜만 뺏긴 그런 느낌

오늘패치까지 본다면 본섭대비 단일기준

냉/화는 비슷하거나 약간 상승 ..비법은 비슷하거나 약간 낮음 이정도인듯

비법은 현재 레이드에서 탑티어인데.. 이걸 이런식으로 튜닝하면서 너프한다고??

개발자 한마디 이런거 보니까 피해량이 의도한것보다 높았고 피해량을 낮추면

앞으로 테섭에서 조정을 계속하기 쉬워질 거라는거 같은데...

아무튼 아직 3주 남았으니 뭐 더 지켜봐야지 ㅠㅠ