• Hunter
    • Hunter pet attacks now scale with weapon attack power.
    • Kill Command, Bite, Claw, Smack, Flanking Strike, Froststorm Breath, and Burrow Attack damage reduced by 32.5%.
      • Developers’ notes: In a recent hotfix aimed at correcting an issue with Augmentation Evokers and their damage logging, we adjusted how Hunter pet damage is calculated. A side effect of this was that Hunter pet attacks started scaling with weapon attack power, increasing the damage of a Hunter pet’s special attacks by about 32.5% at 450 item level. This is actually something we would like to retain, as it means that Hunter pet damage will now benefit from weapon upgrades.
    • Mend Pet and Revive Pet are now separate pet utility buttons and are no longer automatically swapped back and forth based on your pet’s state. This is a temporary change to resolve some issues with interactions between Call of the Wild, Mend Pet, and Revive Pet. Mend Pet can be found in the “Pet Utility” flyout menu in the main Hunter spellbook.

번역 오류 시, 당신 말이 맞습니다.

* 사냥꾼의 펫의 공격력은 무기 공격력에 비례하여 증가합니다.
* 살상 명령, 물기, 할퀴기, 날카로운 일격, 측방 강타, 냉기폭풍 숨결, 잠복 공격의 공격력이 32.5%만큼 감소합니다.  

개발자의 한 마디: 증강 기원사 및 피해 전투 로그 관련 문제를 수정하기 위한 최근 핫픽스를 적용하면서, 우리는 사냥꾼의 펫 딜 계산 방식을 조정했습니다. 이에 따른 부작용으로 사냥꾼 펫의 공격이 무기 공격력에 비례하여 증가하기 시작했고, 이 결과 템렙 450에서 사냥꾼 펫의 특수 능력의 공격력이 약 32.5%만큼 증가했습니다. 펫의 공격력이 무기 공격력에 비례하는 효과 자체는 유지하고 싶습니다. 

* 야수 치료와 야수 되살리기는 이제 별도의 펫 유틸 단축키로, 더 이상 펫의 상태에 따라 서로 바뀌지 않습니다. 이는 야생의 부름, 야수 치료 및 야수 되살리기 간의 상호 작용과 관련된 일부 문제를 해결하기 위한 임시 변경 사항입니다. 야수 치료는 사냥꾼 주문창의 펫 유틸기 칸에서 찾을 수 있습니다. 


두 번째가 부각되어서 초반에 야냥 너프 아니냐는 말이 많았는데, 지금 북미 냥꾼 디코에서는 펫 공격력 무기 공격력 비례 증가 때문에 추후 무기 업그레이드를 단계적으로 보았을 때는 너프는 아니다라는 의견이 있음.


아무튼 냥꾼 재미있음 ㅇㅇ