오늘 EG vs ATN 전에서 크레포가 크레센도를 사용햇는데 판정상으로는 맞고도 남을만한 크레센도가 바루스의 밴쉬의장막을 터트리지도 않고 스턴도 안맞는 사건이 일어낫죠
그래서 유툽에 영상이 올라오고 캡처사진도 올라와 커뮤니티에 화제글이 됫는데요

여기에 라이엇직원 Jatt는 해명글을 올리게됩니다

I'm pretty sure this isn't a bug, let me explain why it looks like Varus got hit so cleanly

First off: Sona's crescendo particle lies. Arcade Sona has the more 'exact' particle for hitting. Not only is base sona crescendo wider, it is also "higher" off the ground, which means at certain camera angles like the one you see here it appears where it isn't actually going. Imagine in your head that that crescendo is starting from sona's eyeline, but the actual effect is at her feet, it would push the crescendo a little bit further away from Varus.

Also the Banshees Veil circle is closer to the center of the crescendo than the actual varus hitbox. when banshees is hooked up to champions it uses a 'bone' of a champion, and depending on the champion it's not always going to line up with the center of the model. This combines for a near perfect storm of how buggy crescendo can actually look.

tl;dr this looks bad, it's silly that the game can lie like this, not a bug.


이건 99.99% 버그가 아님. 왜 바루스가 크레센도를 명백히 맞은것처럼 보이는지 설명해줄게.


첫째로: 기본스킨 소나의 크레센도의 범위는 사실 가짜임. 아케이드 소나가 "진짜" 크레센도 피격범위를 보여줌. 기본소나의 크레센도는 더 넓을뿐더러 더 높음. 소나의 궁극기는 사실 발밑의 범위를 사용하지 머리위의 범위를 사용하지 않음. 그래서 저런 카메라 각도로 범위가 잘못 표시되지. 크레센도가 소나의 눈높이에서 사용되지만 실제 이펙은 발밑이라 생각해봐, 크레센도가 좀더 바루스한테서 밀려나겟지.


그리고 밴쉬 방어막은 저 스샷에는 크레센도 정중앙에 맞는거같지만 사실 밴쉬의 장막의 피격범위는 챔피언 모델의 '뼈'여서 방어막은 맞지만 챔피언자체는 맞지않아 밴쉬가 안터질때가 있지. 위에 쓴것 다 합친게 한번에 일어나면 크레센도가 얼마나 문제가 많은지 보여주지.


1줄요약: 나쁘게보이는건 알음, 게임자체가 스킬의 사거리를 거짓으로 표시한다는건 웃긴거임, 그래도 버그는 아냐.


일반 소나와 아케이드 소나 궁범위 비교


대충 보아 소나의 크레센도 범위는 더 작아질것으로 예상되는군욧