영문 원본은 레딧 r/wow 에서 따왔습니다.

1) New Patch announcement this Tuesday, with a Live Stream discussing the content that comes with it.

1) 이번 화요일에 새 패치 발표함. 패치 내역에 대한 설명/논의가 생중계될것임.

2) They will address the imbalance between cool mounts available for the Horde and the Alliance. Notably, Bee mount confirmed.

2) 진영간 가능한 탈것에 격차가 있는데 해소할 예정. 꿀벌 탈것 생길것.

3) The Paragon reputation system from Legion will return in an upcoming patch.

3) 군단에 있던 파라곤 평판 시스템 (확고 후 평판 더 올려 보상상자 얻는) 조만간 패치로 생길것.

4) Island expeditions and rewards are underwhelming : they want to add more events to increase the experiences players have. A hotfix has already been applied to make the various cosmetic bonus rewards more common: this includes increasing the drop rates of pets, mounts, toys, transmog items, and quest starters.

4) 군도탐험 및 보상이 다소 지루하다는 문제에 대해: 유저 경험 향상을 위해 몇가지 이벤트 추가할 계획. 이미 펫, 탈것, 장난감, 형변템, 퀘시작템 등의 드랍률이 올라가는 핫픽스가 적용되었음.

5) It is a top priority to reduce the number of situations where a 370 Azerite piece has much worse traits than a 340 piece, which they recognize is a huge issue with Azerite armor. "If you have a 355 helm, ANY 385 helm should make you happy even if it's not your BiS."

5) 구린 아제 특성으로 인해 고템렙 아제방어구가 다운그레이드가 되는등의 문제는 우선순위에 놓고 해결할것임. "어떠한 상황에서도 385 머리가 355 머리보다 나아야 할것."

6) Some Azerite class traits are too passive or weird in certain class rotations. They will retire those traits and add better replacements.

6) 일부 아제 특성은 너무 패시브하거나 특정 로태이션과 맞지 않는다는 문제가 있음. 이런 특성들은 폐기될 것이며 대체 특성이 추가될것임.

7) People complained about the abundance of useless materials for certain professions, Ion agrees : "It's awkward to be swimming in Sanguicells with no use for them as an Alchemist or Enchanter. I don't have a specific fix to announce right now, but we're discussing plans to address that problem."

7) 일부 많이 모이는 재료들이 특정 전문직업에는 필요없다는 점이 문제라는것에 동의함. "연금이나 마부사의 경우 핏빛세포가 의미없이 쌓이는것이 이상하다는 것에 동의함. 아직 정확한 픽스가 계획된것은 없지만 논의중에 있음. "


8) Warfront cycle : they plan to add more Warfronts to make the rotation smoother (there will be more to do, and more often). They also admit communication was poor on that part, and that the initial rollout was regrettable ("a whole week feels like an ETERNITY, let alone waiting 2 full weeks to get a shot at it on your faction").

8) 격전지 사이클이 좀더 부드러워지도록 격전지가 추가될 예정. 앞으로는 다양한 격전지를 더 자주 할수 있게 될것임. 초기 커뮤니케이션이 부족했고 현 상황이 별로라는것 인정함. ("1주도 긴데, 격전지를 하기위해 2주나 기다려야 하는것은 정말 괴로울것")

9) About feedback during development : 95% of the 35 000 bugs submitted during Alpha, Beta and Release, were fixed. Huge bugs are likely going to be fixed with the next Patch as well.

9) 개발 피드백: 지금까지 35000개의 버그가 발견되었고 95%는 픽스됐다. 중요한 버그들은 다음 패치때 또 픽스될것.

10) The weekly Mythic+ cache has and will keep having a bad luck protection system in place for Azerite Armor pieces, increasing your chance of getting one over time.

10) 쐐기 주간 보상상자에 아제방어구 대상으로 불운 방지 시스템이 걸려있고, 앞으로도 유지될것임.

11) About grinding : It is never intended for the game not to be fun. They have more interest in you having fun and remaining longer than you feeling like playing is a chore and quitting.

11) 우리는 플레이어가 노가다때문에 지루함을 느끼게 만들 의도가 없다.

12) Feeling obligated to use Defensive CDs in a way to deal damage does not feel nice. They do plan to address the problem.

12) 생존 쿨기를 dps 향상을 위해 써야하는 상황은 이상하다. 이문제는 고쳐질것

13) Elemental and Enhancement shaman both need more defined niches. However, their current rotational and talent issues are beyond the scope of a mere hotfix, and they will have to wait for an upcoming patch to see significant changes. Restoration shaman are lagging a bit behind in terms of healing output. They believe that it is mostly a tuning issue since they expected their Mastery to rise significantly with more gear so they wanted to be careful to not accidently overbuff them.

13) 고술 정술의 좀더 확실한 포지션이 필요하다. 현재의 로테이션/특성 문제는 핫픽스로 고쳐질만한 수준이 아니라서 나중에 패치로 크게 고쳐질것. 복술의 경우는 hps가 다소 낮은데 튜닝 문제로 봄. 기존에 개발진이 복술의 특화가 템렙 상승에 따라 많이 오를것이라 예상했고 실수로 초과버프할까봐 튜닝을 좀 낮게 했었음.