원본은 shikage08 님의 Renaissance Update – 4Gamer Interview With Nexon Japan 입니다.

http://shikage08.wordpress.com/2011/07/05/renaissance-update-4gamer-interview-with-nexon-japan/

 

 

 

 

In an interview, Nexon Japan reveiled more information about the Renaissance patches, including more Japan-original content. You can either read the original Japanese interview here or what I post below. The interview is very, very long, so I will only be posting a summary of the interview with a translated image.

 

한 인터뷰에서 넥슨 일본은 일본이 스스로 만들어낸 새로운 르네상스 패치에 대한 더 많은 정보를 공개하였습니다. 이 인터뷰는 저 링크에서 원본으로 읽을 수 있거나 제가 포스팅한 것으로 읽으실 수 있을 것입니다. 인터뷰는 아주 길기 때문에 저는 단지 인터뷰의 요약과 번역된 사진들만 올리겠습니다.

 


There will be two updates for “MapleStory Renaissance.” The first part is named “Monster Familiar,” which will entail the Monster Familiar, Spirit Weapon, Door to the Future and Skill Updates that I have already covered in previous blog posts. Part two will be named “Way of the Artisan.” It is to be released mid-summer and will also entail some Japan-Original content. With personal speculation, I would assume there is a third update entailing PvP, since that hasn’t been included yet at all.

 

"메이플스토리 르네상스" 에는 2개의 패치가 예정되어 있습니다. 첫번째 부분은 "몬스터 패밀리어". 이 패치에서는 몬스터 동료, 영혼의 무기, 미래의 문 그리고 제가 저번 글에 올렸던 많은 스킬 개편이 있습니다. 두번째 패치는 "장인의 길 (=기술시대)" 란 이름이 붙여졌으며 또 일본 스스로 만들어낸 많은 컨텐츠들이 여름 중반쯤에 나올 것이라고 생각합니다. 개인적인 추측으로는 세번쨰 패치는 아직 일본에 나오지 않은 대난투가 나올 것 같네요.

 

 

 

첫번쨰 업데이트 "몬스터 패밀리어" = 6월 13일

 

두번쨰 업데이트 "장인의 길 (기술시대) = 여름

 

 

 

 

Part One – Monster Familiar

1편 - 몬스터 패밀리어

 

 

 

 

 

 

 

  • Monster Familiar 몬스터 패밀리어

     

     

  • If you obtain the items called “Familiar” that drop from monsters, you can summon that monster and fight along side it!

  • 만약 몬스터들로부터 "패밀리어" 란 아이템을 얻는다면, 당신은 그 몬스터를 소환해 같이 싸울 수 있습니다!

  • There are more than 500 varieties of monsters you can become friends with!

  • 500명 이상의 몬스터들과 동료가 될 수 있습니다!

  • ・Movement : Like pets, the monsters follow your character from behind!

  • 움직임: 펫처럼 몬스터들은 당신의 뒤를 따라다닐 것입니다.

  • ・Vitality and Summon Duration : The monsters don’t have HP. Instead, “Vitality” determines their summon duration! Their vitality decreases as the monster attacks, but when you don’t have it summoned, its vitality is recovered.

  • 생명력 그리고 소환되는 시간 : 몬스터들은 체력이 없답니다. 대신에 그들은 그들의 소환 시간을 결정하는 "생명력" 이 있답니다! 생명력은 몬스터가 공격할 때마다 줄어가지만, 만약 소환하지 않고 있다면 그것의 생명력은 회복이 됩니다.

  • ・Rarity and Skill : Rarity is determined by what rank they are, either “Common,” “Special,” “Rare,” or “Legendary.” Depending on the rarity and the variety of the monster, the skills you can use will change!

  • 희귀성 그리고 스킬 : 희귀성은 그들의 랭크가 얼마나 되는지에 따라 결정이 됩니다. 랭크는 "일반" , "스페셜" , "레어" , 그리고 "레전드" 로 구분됩니다. 희귀성과 몬스터의 종류에 따라 사용할 수 있는 스킬이 달라진답니다.

  • ・Limitation : You cannot summon monsters that are above your own character’s level.

  • 제한 : 당신은 당신보다 레벨이 높은 몬스터를 소환 할 수 없습니다. 

  • Spirit Weapons 영혼의 무기들

     

    The ability to inflict “Spirit Skills” that can be added as a potential ability to weapons has appeared!
    You can apply “Spirit Scrolls” to items with potential ability to make them into “Spirit Weapons!”
    When you attack monsters, you have the ability to suck out and collect the monster’s spirit and when you collect the “Spirit Balls,” you can use “Spirit Skills!”
    With boss monster spirits, you can use a special, powerful skill!

  • 잠재능력에 "영혼의 기술" 을 추가하여 사용할 수 있는 무기들이 나타났습니다! "영혼의 주문서" 란 것을 아이템들에 사용하여 "영혼의 무기" 로 만드세요! 영혼의 무기로 몬스터들을 공격하면 그들의 영혼을 조금씩 흡수하여 "영혼의 구" 라는 아이템에 모은 후, 당신은 "영혼의 기술" 을 사용할 수 있습니다! 보스 몬스터들의 영혼을 사용한다면 당신은 엄청나게 특별하고 강력한 스킬들을 사용할 수 있습니다!

  • Door to the Future 미래의 문
  •  

    To exterminate the Black Mage, Empress Cygnus believed the power of the World Tree was required.
    However, the heroes of the Maple World fell into a the Black Mage’s trap at the World Tree.
    Did the founder of the Knights of Cygnus, Empress Cygnus, fall under the control of the Black Mage when she fell into his trap……!?
    High level heroes! Save the Maple World and Cygnus!
    The “Door to the Future” is a challenge limited to high level players!
    Those players who clear these high requirements can participate in the expedition!

    【Restrictions】
    Level : Level 170 or higher
    Time Limit : 1 Hour
    Player Number : 3 or more, 18 or less Expedition
    Number of Times : Once per day

  • (한국분들은 미래의 문에 잘 아실거라 믿고 생략합니다.)

     

     

  • Skill Updates 스킬 업데이트

     

    Arans, Evans, and Dual Blades will receive special skill updates, making them far more powerful than before!
    Other classes will also receive skill changes, but none quite as huge as the ones taking place for Arans, Evans and Dual Blades. (역시 생략, 한국과 비슷하다고 합니다.)

     

     

     

     

    Part Two – Way of the Artisan 2번째 - 장인의 길

     

     

     

     

     

     

     

  • Professional System 전문기술

     

    Like the Chaos Update, Nexon Japan will be releasing the “Professional” system in the second patch of Renaissance. The Professional system includes Mining, Jewel Crafting, Blacksmithing, and other professions. This will open up a lot of new equipment and potions to be made. (한국 기술시대와 같음)

     

     

  • Farming 농사

     

    Using tools like pickaxes, you can farm herbs, crystals, ores, and the like. Apparently, in JMS, there’s also this thing called “Hunting House” where you can capture and collect monsters and make trade-able items. I am as confused as you are about this.

  • 곡괭이같은 연장을 사용하여, 당신은 약초, 크리스탈, 광석 그리고 다양한 것들을 재배할 수 있습니다. 게다가 일본 메이플에서는 "사냥의 집" 이란 것이 있어 몬스터들을 잡아 교환 가능한 아이템으로 만들어버리는 것이 있다고 하네요. 당신이 혼란스러운것 같이 저도 혼란스럽네요.

     

     

  • Fishing Renewal 낚시 시스템 개편

     

    There will be four different maps added to the fishing system to give a sense of variety. There will also be some sort of system implemented to where you can pull on the fishing rod to capture the fish, instead of just sitting there for hours doing nothing.

  • 새로운 맵 4개가 낚시터로 추가되어 다양한 느낌을 준답니다. 게다가 몇시간동안 아무것도 하지 않고 가만히 앉아 있는 대신 낚싯대를 잡아올려 물고기를 잡는 시스템이 추가되었답니다.

     

     

  • Personality System 성향 시스템

     

    The Personality system is the same system implemented in Chaos in other versions of MapleStory. It contains personality traits like charisma, insight, diligence, willpower, etc. and they can be raised by doing a large variety of things like completing quests, farming ores and herbs, and the like.

  • (한국 메이플스토리와 똑같은 성향 시스템입니다. 생략)

     

     

     

     

    That’s all for now! We’ll get more details when Nexon Japan releases the next teaser page, which is planned for July 20th. I will be sure to translate the details, just like I did with part one.

  • 지금까지는 이렇습니다! 넥슨 일본이 7월 20일로 예정된 다음 패치를 보여줄 때 더 많은 정보를 알겟죠. 첫부분을 번역한 것 같이 다른 것들도 번역할 수 있을거 같네요.

 

아... 일본메이플은 역시 엄청난 짓들을 하는군요.

 

낚시에 대하여 정보를 아실려면... 제 블로그에 낚시 관련 글을 올린 바 있다만, 해킹당해서 삭제됫네요 ;; 다시 써야 할듯