I'm sorry, but there is absolutely nothing fun about running these trials. I don't feel like typing a whole ass paragraph about them, so here is a list of everything I think is wrong with them:

  • They're monotonous and boring - My god if I have to "Find the exit" one more fucking time I might just smash my keyboard. Rabbit's foot is not common enough for all this running.

  • Honor - This definitely goes without saying, but what is fun about being micromanaged for damage in an ARPG?

  • It feels like all of the afflictions suck ass and discourage me from taking any risks.

  • Do I really have to start ALL the way at the beginning for a failed trial? For how long these trials are, I should be able to buy back in for another coin and restart the floor.

  • They literally encourage bad gameplay and feel backwards to how the game should be played, especially as a melee player.

The trials remind me a lot of Hades and I do genuinely think they have the potential to be great with some tweaks, but this type of gameplay is not sustainable and GGG desperately needs to take a look at them.



죄송하지만, 이런 실험을 하는 건 전혀 재미없어요. 이것에 대해 온통 글을 쓰고 싶지 않아서, 제가 생각하기에 이것에 잘못된 모든 것을 나열해 볼게요:

  • 단조롭고 지루해요. 제발, "출구 찾기"를 한 번 더 해야 한다면 키보드를 박살 낼지도 몰라요. 토끼발은 이 모든 달리기에 흔하지 않아요.

  • 명예 - 말할 것도 없이, ARPG에서 데미지를 위해 세세하게 조종당하는 것에 무슨 재미가 있을까요?

  • 모든 고통이 짜증나고 위험을 감수하고 싶지 않게 만듭니다.

  • 실패한 시도를 위해 정말 처음부터 다시 시작해야 합니까? 이 시도가 얼마나 긴지, 다른 코인으로 다시 구매하고 바닥을 다시 시작할 수 있어야 합니까?

  • 이런 게임은 말 그대로 나쁜 게임플레이를 조장하며, 특히 근접 공격 플레이어의 경우 게임을 플레이하는 방식이 뒤떨어진다는 느낌을 줍니다.

시련의 세계는 하데스와 많이 비슷하며, 약간의 조정만 거치면 훌륭한 게임이 될 수 있는 잠재력이 있다고 진심으로 생각하지만, 이런 유형의 게임플레이는 지속 가능하지 않으며 GGG는 이를 절실히 검토해야 합니다.


https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/comments/1jcp0gb/playing_trials_of_the_sekhemas_is_like_doing_your/






세키마 시련에 대해 불편하다는 레딧글에

개불편함 vs 세팅하면 편한데? 등 대립되는 의견들이 보이네요