디아브롤
2024-10-04 07:54
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불의땅 너프전 비슷하게조정(주문피해 씹상향)이제 불의 땅에서 첫 번째 라운드 테스트를 거쳤고 여러분의 피드백을 처리할 시간이 생겼으므로, 레이드에 대한 많은 변경 사항을 진행했습니다.
무엇보다도, 많은 플레이어로부터 PTR의 불의 땅에서 모든 난이도에 걸친 현재 챌린지가 기대했던 만큼 만족스럽지 않다는 피드백을 들었습니다. 불의 땅은 상징적인 레이드이며, 오리지널 대격변 내내 레이드의 챌린지에 영향을 미치는 여러 가지 중요한 변경 사항(문서화된 것과 문서화되지 않은 것 모두)이 있었습니다. 대격변 클래식의 경우, 불의 땅 레이드의 네 가지 난이도에 걸친 모든 생물과 주문 기록을 살펴보고 원래 생물의 체력과 피해 값에 대한 모든 변경 사항과 각 난이도의 주문 피해를 검토했습니다. 그런 다음 변경 사항이 적절한지 판단했고, 대부분의 경우 의미가 있는 경우 원래 값을 복원했습니다. 우리는 이 레이드가 도전적이지만 상징적인 지위에 걸맞게 모든 레이드 규모와 난이도에서 의미 있는 진행 감각을 유지하기를 원하기 때문에 레이드의 원래 상태의 "느낌"을 대부분 복원할 수 있도록 충분한 조정을 했습니다. 동시에, 처음 출시되었을 때 팀이 원래 기대했던 만큼 재미있지 않았던 짜증나는 기계적 요소를 남겨두려고 노력했습니다. 이 규칙의 예외는 Rhyolith입니다. 전투의 특성상, 우리는 현재 원래 HP와 피해 값을 복원하여 이 전투의 어떤 측면도 더 어렵게 만들지 않기로 결정했습니다. 다음은 Cataclysm Classic에 더 이상 존재하지 않는 4.2 이후 조정 사항 중 많은 부분을 되돌린 요약입니다. 적 체력
모든 난이도의 주문 피해가 조정되었습니다.
Now that we’ve had a first round of testing in Firelands and some time to process your feedback, we’ve moved forward with many changes to the raid. First and foremost, we’ve heard many players’ feedback that the current challenge across all difficulties in Firelands on PTR is not as satisfying as they hoped. Firelands is an iconic raid and throughout original Cataclysm there were a number of significant changes (both documented and undocumented) that impacted the challenge of the raid. For Cataclysm Classic, we’ve gone through every single creature and spell record across all four difficulties in the Firelands raid and reviewed all changes to original creature health and damage values, as well as spell damage for each individual difficulty. We then determined if the change was appropriate and, in most cases, we restored the original values where it made sense to do so. We want this raid to live up to its challenging, but iconic status and to maintain a meaningful sense of progression across all raid sizes and difficulties, so we’ve made sufficient adjustments to restore much of the “feel” of the original state of the raid. At the same time, we’ve tried to leave behind some of the more frustrating mechanical elements that weren’t as fun as the team had originally hoped when first released. The exception to this rule is Rhyolith. Due to the nature of the fight, we have decided at this time to not make any aspect of this encounter more difficult through restoring original HP and damage values. Here’s a summary of many of the post-4.2 adjustments that we have reverted and are no longer present in Cataclysm Classic: Enemy Health
Spell damage across all difficulties has been adjusted.
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