On the eve of the weekend testing of World of Warships we spoke to one of its organizers – Alexander Bogomolsky- aka James White – who shared his plans for the future of the project and spoke about the game’s modes, premium equipment, consumables and combat missions.

 

우리는 월드오브워쉽의 주말테스트 직전에 주최자중 한명과 함께 인터뷰를 했습니다 - 알렉산더 보고몰스키 - 일명 제임스 화이트 - 그는 프로젝트의 미래에 대한 자신의 생각을 공유하고 게임 모드들과 프리미엄 장비, 소모품과 전투 미션들에 대해 언급하였습니다. 



( 펜서콜라 중순양함 )

 

 

 

Q: What will new players see when the project is finally moved into a Closed Beta Test (CBT) stage?

 

질문: 프로젝트가 클로즈 베타 단계로 넘어갈때 새로운 플레이어들은 무엇을 볼수있습니까?

 

 

World of Warships will not switch from Alpha to CBT in one moment. Before switching to CBT we will have small period of massive testing – a beta weekend. In the beginning, we want to test several game versions with the help of a mass audience: the client without aircraft carriers, then with all four classes. As soon as we have feedback from these sessions, we will analyze it and the decide when and how to launch beta.

 

월드오브워쉽은 한순간에 알파에서 클로즈 베타로 넘어가지 않습니다. 클로즈 베타로 전환되기전에 잛게 대규모 테스트를 가질것입니다 - 주말 베타. 처음에 우리는 많은 플레이어들의 도움으로 여러가지 게임 버전을 테스트할것입니다. 항공모함이 없는 클라이언트 테스트 후에 네가지 병과의 클라이언트를 테스트할것입니다. 곧 우리는 피드백을 받아들여서, 이것을 분석하고 언제 베타를 실시할건지 결정할것입니다.

 

 

If you want me to name the changes that will appear during the transition to the CBT, I can say that we will add more ships, new tech trees and premium ships. However, premiums ships will not be of Japan and the US only – we will add ships of other naval nations too. Besides that, we will add crew, different consumables and maybe even camo. The process of researching ships will become more deep and detailed. Gradually we will add new elements to the game.

 

만약 당신이 이름을 변경하고 싶다면 클로즈 베타로 전환되는동안 닉네임 변경을 할수있게 나올것입니다, 그리고 그사이에 저는 더많은 선박과 새로운 테크트리가 추가되고 프리미엄 선박이 등장할것입니다. 하지만, 프리미엄 선박은 일본과 미국만 나오지 않을것입니다 - 우리는 다른국가의 선박도 추가할것입니다. 그외에, 우리는 승무원과 다른 소모품, 어쩌면 위장도 추가될수있을것입니다. 선박을 연구하는 과정은 더많고 상세해 질것입니다. 그리고 우리는 점차적으로 게임에 많은 요소를 추가할것입니다.

 

 

During beta and the super test we will be focused on bug fixing. As during the Alpha stage, such defects like lags and freezes are somewhat forgivable but in CBT they will be one of our main goals to fix.

 

베타와 슈퍼 테스트가 진행되는동안 우리는 버그수정에 초점을 맞출것입니다. 알파단계와 같이, 게임성능이 떨어지거나 동결같은 결함이 있을것이지만 클로즈베타에서 우리들은 이것을 해결하는게 주요목표중 하나가 될거같습니다.

 

 

Another important task is to balance our ships, in terms of tiers and concerning other classes. Right now balance is tested but we need more players to confirm it. This is a CBT priority.

 

또 다른 중요한 미션은 티어와 병과등에 대한 선박의 밸런스를 맞추는것입니다. 지금도 밸런스를 조정중이지만 우리는 이것을 확인하기 위해 더많은 플레이어들이 필요합니다. 이것이 클로즈 베타의 우선순위입니다.

 

 

 

Q: Will you stop alpha during testing periods before CBT?

 

질문: 클로즈 베타가 나오기전까의 기간동안 진행중이던 알파테스트를 중단할것입니까?

 

 

 

No, alpha will be working until CBT.

 

아뇨, 알파는 클로즈 베타전까지 작업될것입니다.

 

 

( 나가토 전함 )

 

 

 

Q: Will the NDA be changed during the Beta stage? Do we have to sign it once again?

 

질문: 베타 단게에서 NDA는 변경될것입니까? 우리는 한번더 서명해야합니까?

 

 

It will be easy to sign the NDA – all you have to do is login and tick an “Accept NDA” check box. It was done in the same way in World of Tanks and World of Warplanes. If you tick the NDA box – you have signed the NDA.

 

NDA에 서명은 어렵지않을것입니다 - 당신이 할일은 로그인후 "NDA 적용" 체크박스를 클릭하시면됩니다. 이는 월드오브탱크및 월드오브워플레인에서도 동일한방식으로 진행된것입니다. 당신이 NDA박스를 클릭한경우 - 당신은 NDA에 서명한것입니다.

 

 

We do not know when the NDA will be lifted but we think we will do it in the middle of CBT. Of course, we will have a EULA, a User agreement that will regulate the relationship between players and the game publisher. It will be similar to World of Tanks and World of Warplanes but with its own changes. Besides that, we are thinking about letting players share some part of the game until the NDA is fully lifted.

 

우리는 잘모르지만 클로즈 베타의 중간쯤에 NDA가 해제될것이라고 우리는 생각합니다. 물론, 우리는 최종사용자 사용권 계약을 가질것이며, 이 사용자 계약은 플레이어와 회사사이의 관계를 조절할것입니다. 이것은 월드오브탱크와 월드오브워플레인과 비슷하지만, 자체 변경사항이 있습니다. 이것외에, 우리는 NDA가 완전히 해제될때까지 플레이어가 게임의 일부를 공유하는것에 대해 생각하고있습니다.

 

 

 

Q: Are you planning to give any tester rewards to World of Warships alpha testers? For example, in World of Warplanes you had to have played a certain amount of battles to receive a gift.

 

질문: 당신은 월드오브워쉽 알파 테스터에게 테스터보상을 제공할계획입니까? 예를들어, 월드오브워플레인은 전투수에 따라 일정금액의 선물을 제공했습니다.

 

 

We will give rewards to some alpha testers. Most likely it will be a ship. Which and what for – these are questions we are discussing right now. Active players who have played more than 50 battles and contributed a lot to the game may get the reward. As for Beta testers – a reward will have its own criteria – but we will talk about this later as we do not want to attract players who are not interested in the game but are only interested in getting gold or a free ship.

 

우리는 일부 알파테스터들에게 보상을 줄것입니다. 가장 가능성이 높은건 선박입니다. 어느것인지는 - 우리는 이것에 대해 논의중입니다. 50판 이상의 전투를 수행하거나 게임에 기여를한 플레이어는 보상을 받을수있을것입니다. 베타 테스터들에 관해서는 - 보상에 대해서는 자체적인 기준이 있을것입니다 - 하지만 우리는 무료로 골드또는 선박을 받는것만 관심이 있는 플레이어를 유치하고 싶지않기때문에 이것은 나중에 언급할것입니다.

 

 

 

Q: Will we be able to stream and take videos during the CBT stage? Are you going to support streamers and VOD creators?

 

질문: 우리는 클로즈 베타 단계에 스트리밍과 동영상을 찍을수있습니까? 당신은 동영상 제작자를 지원합니까?

 

 

At the beginning of the Beta test the NDA will not be lifted but we will allow testers to create videos and send them to us for approval. As soon as the video is approved, the player is allowed to publish it on their channel. Streaming will not be allowed until the NDA is fully lifted.

 

 

 베타 테스트 초기에 NDA가 해제되지않지만 플레이어가 비디오를 만들어서 승인을 위해 우리에게 제출은 할수있습니다. 승인되자마자 플레이어는 자신의 채널에 동영상을 게시할수있습니다. 스트리밍은 NDA가 완전히 해제될때까지 허용되지않습니다.

 

 

 

( 렉싱턴 항공모함 )

 

 

 

Q: Are you planning to have currency during CBT? What will it be called?

 

질문: 당신은 클로즈 베타 기간동안에 화폐단위에 대한 계획이있습니까? 이것을 어떻게 불릴것입니까?

 

 

Yes we do plan to have currency but the name has not been decided yet.

 

네 우리는 화폐단위에 대한 계획이 있지만 이름은 아직 결정되지않았습니다.

 

 

 

Q: Are you planning to introduce combat missions?

 

질문: 당신은 전투 임무를 계획중입니까?

 

 

The Combat Mission system will be diverse and interesting. Daily missions have been implemented already. Each version will have a set of missions that are randomly generated for players. Besides this, we will introduce global missions that will be available for players who have certain ships in their dock. If everything goes as planned, players will have 5-6 daily “quests”. Some of them will be easy, some less so. We will try to avoid situations where it is impossible to complete the mission (quest). However, it is also impossible to foresee everything and when you meet a mission that’s simply impossible to complete, please share your feedback with us. We will analyze it and take measures if needed.

 

전투 미션 시스템은 다양하고 흥미있을것입니다. 일일 임무는 이미 구현되어있습니다. 각버전은 플레이어들을 위한 무작위 임무 세트를 가질것입니다. 이것 외에도, 우리는 항구의 특정 선박이 플레이어를 위해 사용되는 글로벌 미션을 소개할것입니다. 모든것이 계획대로 된다면, 플레이어는 매일 5-6개의 "퀘스트"를 해야합니다. 이것들 중 일부는 조금 쉬울것입니다. 우리는 일일임무 ( 퀘스트 )가 완료가 되지않는 상황을 만들지않기위해 노력할것입니다. 그러나, 이 모든것을 예측하는것이 불가능하고 단순히 어려운 미션을 만났을땐, 우리와 함께 피드백을 공유하십시오. 우리는 그것을 분석하고 필요에 따라선 조치를 취할것입니다.

 

 

 

( 카와치급 전함 )

 

 

 

Q: Do you plan to have LAN tournaments or something similar at an event like Cyber Arena after the CBT ends or when the game is launched?

 

질문: 클로즈 베타가 끝나고 게임이 정식출시될때 LAN 토너먼트또는 이와비슷한 사이버 경기장과 같은 계획이있습니까?

 

 

I cannot say about Cyber Arena as you know the game is about ships. If we are to have any launching events, we will have them close to sea or ocean.

 

당신이 이게임이 선박과 관련된것을 알고있기때문에 저는 사이버 경기장에 대해서 말할수없습니다. 만약 우리가 런칭 이벤트를 가질때, 이것은 바다에 가까운것일겁니다.

 

 

We have a plan to soft launch the game – a low key event – to make sure that it works as intended, wait for one or two months, get players’ feedback, make sure that the server is capable to hold enough players and so on. After all of this, we will have a huge event. We would love to host it on a ship, a battleship perhaps, but we do not have exact plans. Will this event be global or regional? If we make it regional – we do not have much choice, as we have a few historical battleships in our part of the CIS region. The first ship which comes to my mind is the Aurora which will be in dry dock until 2016. We will release our game before that time for sure. In Novorossiysk we have the cruiser “Kutuzov” and in Nikolaev the “Admiral Senyavin”. If we do not manage to have event on a battleship, we will try to make it on a boat or at a coastal site.

 

우리는 완만한 게임출시 계획을 가지고 있습니다 - 적은 키이벤트 - 의도한대로 돌아가는지 확인하려면, 1~2개월은 기다면서, 플레이어들의 피드백을 받고 서버등 충분한 플레이어들을 수용할수있는지 확인할것입니다. 이 모든것이 끝나고, 우리는 거대한 이벤트를 열것입니다. 우리는 전함위에서 주최하고 싶지만 아직 정확한 계획이 없습니다. 이 이벤트는 글로벌 이벤트 또는 지역 이벤트냐고요? 아마 지역 이벤트로 만들것입니다. 우리는 선택의 여지가 별로 없습니다, 우리는 독립국가연합 지역의 우리 지사에서 몇몇 역사적인 전함을 가지고 이벤트를 열것입니다. 제가 생각하는 첫번째 선박은 2016년까지 드라이 도크에 입거될 오로라 순양함입니다. 그러나 우리는 확실히 그시간 전까지 우리의 게임을 출시할것입니다. 노보로시스크에서 우리는 순양함 "쿠투 조프"와 니콜라에브의 "어드미럴 센야빈"을 가지고 있습니다. 우리는 전함에서 이벤트를 못할경우에, 우리는 보트나 해안에서 이벤트를 가지려고 노력중입니다.

 

 

 

Q: Are you planning to have company battles as an alternate game mode?

 

질문: 당신은 중대전투와 같이 다른 전투모드를 계획중입니까?

 

 

 

Co-op, company and squadron battles will be introduced as separate game modes. However, this will happen in the far future. We cannot give you the exact dates for sure but something similar will appear in-game. As for player integration – everything is under development and discussion, we do not have a final decision on this question yet.

 

중대전투와 함대전투는 별도의 게임모드로 소개될것입니다. 그러나, 이는 먼 미래에 나올것입니다. 우리는 자세한 날짜를 말해줄순없지만, 인게임과 비슷하게 나올것입니다. 플레이어 통합을 위해서 - 아직 모두 개발과 논의중이라서, 우리는 최종결정을 하지못했습니다.

 

 

 

 

 

오역및 의역 지적부탁드립니다