23.5.2014

You can leave feedback for Overlord under his blog post

Overlord가 블로그에 게시한 글에 피드백을 남길 수 있습니다.

- Storm definitely doesn’t want two variants of gun sounds (Hollywood/realistic)

- Storm은 두 포성이 공존하는것을 정말로 원하지 않는다. (할리우드틱하게/ 현실적이게)

- Storm will discuss the sounds feedback with WG colleagues on Monday

- Storm은 월요일에 워게이밍 동료 직원들과 사운드의 피드백에 대해서 토의할 예정입니다.

- regarding “action on maps” (NPC events such as bomber air raid, artillery fire, bridge breaking down, cliff collapse etc.) – “Action is good, but first we have to deal with general performance”

- "맵에서의 행위" (폭격기의 폭격같은 NPC성 이벤트나, 자주포의 포격, 다리가 무너져  내리거나, 절벽이 붕괴하는 것 등)에 대해서 - "이러한 행위들은 좋다, 하지만 우선 우리는 일반적인 성능을 처리해야만 한다."

- Soviet premium medium tank? “When it’s done it’s done”

- 소련 프리미엄 중형 전차는 언제? "나올때 되면 나온다."

- E-25 nerf? “I can’t tell anything for now”

- E-25 너프는 언제? "지금은 아무것도 얘기할 수 없다."


- AMX50B historically having better gun depression than in game (-14, in game -11)? “I will ask the balancing guys”

- AMX50B는 역사적으로 게임 내에서보다 더 좋은 부각을 가지고 있는데(고증 14도, 인게임 11도)? "밸런스 담당자한테 추후 물어보겠다." (역주 : 어.... 제가 검색한 바로는 오공비 부각은 8도입니다....... 앙각이 11도입니다..)

 
- Overlord does think it would be better to enable historical battles one by one (SS: and so do I)

- Overlord는 역사 전투를 차례대로 활성화 하는게 낫다고 생각한다. (SS : 나 또한 그렇다)

Answers of Knopka (some Russian community manager or developer, she is rather infamous on RU forums, forgot why)

Knopka의 답변이다. (몇몇 러시아 커뮤니티의 관리자거나 아니면 개발자다, 이유는 까먹었는데, 그녀는 RU 포럼에선 다소 유명하진 않다)

- Stronkholds and Havok need more testing, planned for future updates

- Stonkholds와 Havok은 앞으로의 업데이트의 계획을 위해 더 많은 테스트가 필요하다.

- optimization is WG main goal

- 최적화가 워게이밍의 주 목표이다.

(stopped reading at this point, generic/boring stuff, will return to it later if there is no better info)

(이 지점에서 knopka의 내용을 읽는걸 그만뒀다. 일반적이고 지루한 것들 뿐이었고, 더 좋은 정보가 없으면 거기서 나올 것이다.)