29.5.2013

- the reason why the new XL spall liner will be changed from large to XL only after it gets removed from a tank and put to your depot is that the XL one will be heavier and under certain circumstances (stock tank for example), by leaving it on the vehicle it could actually overload the suspension (eg. the vehicle weight would be bigger than suspension allowance)

- 대형 파편방지대를 초대형으로 바꿀 때 전차에서 뗀 다음에 바꿔주는 이유는 초대형 파편방지대가 다른 것들보다 더 무겁고, 특정 상황에서는 전차의 하중이 과부화될 수도 있기 때문이다. (장비를 포함한 차체 무게가 하중 제한을 넘겨버릴 수도 있다.)


- spall liner will be removed from tanks even if the suspension has enough capacity to allow it

- 전차의 하중이 충분하더라도 파편방지대는 차고로 옮겨질 것이다.


- all the tanks of all the nations have the same shell distribution within the aim circle (SS: well, apart from arties in 0.8.6 that is)

- 모든 국가의 모든 전차는 동일한 탄의 탄착군을 가진다. (SS: 0.8.6의 자주포를 제외하고)
(역주: 원문을 보면 자주포가 over-buffed 되는 것을 피하기 위해 유출본처럼 명중률 너프를 한다는 뉘앙스인데, 아마도 SS의 언급이 틀린 것이라 생각됩니다.)


- France has a superheavy tank candidate, China doesn't

- 프랑스는 초중전차 후보가 있고, 중국은 없다.


- French "monster" tanks a la TOG II will be implemented (SS: Char FCM etc.)

- 프랑스식 TOG II 같은 "괴물" 전차들이 추가될 것이다. (SS: Char FCM 등)


- SerB sees the possibility of tanks with twin-linked D-25T on tier 9 - as for the issue that the pen is too low for such a tier, he states it's possible for such a tank to fire HE, or to fight medium tanks

- SerB는 9티어 전차에 2연장 D-25T 얹을 수있는 가능성을 보고 있다. 티어 대비 관통력이 너무 낮은 것이 문제가 될 수도 있겟으나 고폭탄을 쏠 수도 있을 것이고, 아니면 중형전차를 때려잡을 수도 있을 것이다.
(역주: D-25T는 현 IS의 최종포입니다.)


- additional equipment and consumables? "If there is such a thing planned, I will tell you"

- 추가 장비와 소모품이 나오나? "만약 그런게 계획이 되거든, 말해줄 것이다."


- the MTLS tankette twin-linked 37mm doesn't work with a twin-linked gun mechanism in game, it simply acts as a single gun firing very fast, in the case of autocannons it doesn't matter according to SerB, but two big guns would have to work differently

- MTLS 탱켓의 2연장 37mm는 게임 내에서 2연장 포 메카니즘으로 작동하지 않는다. 단순히 한 포를 굉장히 빠르게 발사하는 것 처럼 작동하며, SerB에 따르면 기관포에는 별 문제가 없을 것이나 대형 주포 2문에 대해서는 다륵 작동할 것이다.


- the twin-linked guns are just an option at this point, there is no guarantee such tanks will come, the main issue is to develop the recoil mechanism, how the guns will fire (one at a time?) etc.

- 2연장 포는 현재로서는 단순한 가능성 중 하나이며 그런게 나올 것이라는 보장은 할 수 없다. 현재 주력 문제는 반동 메카니즘을 만들고, 포를 어떻게 쏘게 만들지 결정하는 것(한 번에 한 발씩?) 등이다.


- the 0.8.6 shell velocity nerf doesn't mean the range will be nerfed too, devs will simply change the gravity acceleration

- 0.8.6의 탄속 너프가 사거리 너프를 의미하지 않는다. 개발자들은 단순히 중력가속도를 바꿀 것이다.
(역주: 일반탄은 9.81m/s^2로 정상적이고, 자주포만 곡사 궤적을 가질 수 있도록 탄마다 포마다 중력가속도가 다릅니다.)


- crew skills for gold won't come

- 골드로 구입할 수 있는 승무원 스킬은 도입되지 않을 것이다.


- tests will show, whether the E-25 will be on tier 7 or 6

- E-25가 7티어가 될지 6티어가 될지는 테스트에서 알 수 있을 것이다.


- 0.8.6 test will last at least a few weeks

- 0.8.6 테스트는 최소한 몇 주간 지속된다.


- balance weight of vehicle doesn't depend on its configuration (stock/elite)

- 전차의 매치메이킹 가중치는 그 설정과는 상관이 없다. (스톡/풀업)


- apparently, there are some references to GAZ-74b in the game files. According to SerB, it's a Soviet self-propelled gun (tank destroyer), basically not yet implemented, a predecessor (first version) of SU-85B, its model was not yet implemented

- 소문에 따르면 몇몇 게임 파일들이 GAZ-74b와 연결되어 있다고 한다. SerB에 따르면 그것은 소련의 자주포 (구축전차) 로 아직 추가되지 않았으며, SU-85B의 초기형 중 하나이고, 모델링은 아직 추가되지 않았다.


- the tank damage model (client-side physics) will possibly include equipment such as boxes, machineguns or logs getting ripped off by enemy fire from the tank, devs are working on that

- 전차의 데미지 모델 (클라이언트쪽의 물리엔진) 이 적 전차의 사격으로 인해 전차에 붙어있는 상자들, 기관총, 또는 통나무들이 떨어져 나가는 것을 포함할 수 있다. 개발자들은 현재 그에 대해 작업 중이다.


- Q: "Will we see realistic simulated environment like destructible bridges?" A: "Yea, how about a 25kg heavy Wii joystick to simulate reloading the IS-2 shells?"

- Q: "다리가 파괴되는 것 같은 현실적인 환경 시뮬레이션을 볼 수 있을까?" A: "흠, 25kg짜리 Wii 조이스틱을 사서 IS-2의 포탄 장전을 실감나게 체험해보는 것은 어떻겠나?"
(역주: 180t 마우스가 나무 다리를 건너다니는 마당에 그런거 재현했다간 아케이드 게임 다 망치죠.)


- change of MM weight won't be displayed in official patchnotes

- 매치메이킹 가중치의 변경은 공식 패치노트에는 포함되지 않을 것이다.
(역주: 공식적으로 매치메이킹 가중치는 비공개값입니다.)


- Caernarvon won't recieve the Centurion 105mm, it would be too OP

- Caernavon은 Centurion의 105mm를 받지 못할 것이다. 그건 너무 강력할 것이다.


- the system for more reward for potential damage will be implemented

- 잠재적인 피해량에 따른 보상 시스템이 추가될 것이다.
(역주: SerB가 그새 마우스를 뽑은 모양이군요.)

출처:월드오브탱크 한국 커뮤니티 번역:Skirmish ROKA님

원래는 2일치씩 퍼오는데 이번엔 흥미로운게 많아서 하루치만 퍼왔습니다.

- SerB sees the possibility of tanks with twin-linked D-25T on tier 9 - as for the issue that the pen is too low for such a tier, he states it's possible for such a tank to fire HE, or to fight medium tanks

- SerB는 9티어 전차에 2연장 D-25T 얹을 수있는 가능성을 보고 있다. 티어 대비 관통력이 너무 낮은 것이 문제가 될 수도 있겟으나 고폭탄을 쏠 수도 있을 것이고, 아니면 중형전차를 때려잡을 수도 있을 것이다.
(역주: D-25T는 현 IS의 최종포입니다.)

잘도 이런 미치광이 전차를!

- the system for more reward for potential damage will be implemented

- 잠재적인 피해량에 따른 보상 시스템이 추가될 것이다.

독헤비 버프인가!?

- the tank damage model (client-side physics) will possibly include equipment such as boxes, machineguns or logs getting ripped off by enemy fire from the tank, devs are working on that

- 전차의 데미지 모델 (클라이언트쪽의 물리엔진) 이 적 전차의 사격으로 인해 전차에 붙어있는 상자들, 기관총, 또는 통나무들이 떨어져 나가는 것을 포함할 수 있다. 개발자들은 현재 그에 대해 작업 중이다.

FCM 정면에 붙은 공구들의 용도