Patch Notes - Early Access Hotfix 6

We wanted to drop one more hotfix with important updates, new torch items, as well as additional performance and visual improvements to make sure all of you have a great time with the game this weekend! We also fixed the rings!

Not to beat a dead Echo Knight Horse but please continue sharing issues or feedback you have with us!

 Art:
• Improved rim light rendering in the shadows to improve game readability in dark areas. This should help with the “game is too dark” feedback we were getting in some cases.
• Adjusted rim lighting looks even nicer and allows characters to feel more integrated into the environments!

Performance:
• Reduced unnecessary memory allocations for general rendering, fog, and other game systems
• Optimized shadow rendering for all Visual Effects

Quests:
• Changed Potion Seller quest reward from a Medium XP Potion to a Small XP Potion.

 Loot:
• Increased drop rate of gems

 Content Additions:
• Added new Torch offhand for purchase at Whittacker’s shop and crafting at the Workbench
Torches can be used for more light in dark areas

 Balance:
• Replaced Risen enemies on Prologue ship with special instances so they won’t be affected by global balance changes
• Nerfed health on Risen enemies (except Risen Great Axe Raider) on Prologue ship by 40%
• Rebalancing Cerim Crucible by nerfing enemies in the most deadly room and buffing enemies in weaker rooms
• Increased timing of lowering platforms in Cerim Crucible so its more challenging and requires player to wait around less
• Rebalanced Plague Ring
  ◦ Increased Gain Health effect to 1-3%
  ◦ Decreased Lose Focus effect to -7-10%
• Rebalanced Snake Ring
  ◦ Decreased damage dealt to player to 5%
  ◦ Changed damage type dealt to player and enemy to Physical Damage instead of Plague Damage

Enemies and Bosses:
• Improved Risen Bruiser locomotion animations

 Areas:
• Improved collision, faders and texture in Mariner’s Keep
• Improved set dressing, collision and faders in Nameless Pass
• Improved faders in Sacrament
• Improved set dressing, collision and faders in Cerim Crucible

 Audio:
• Improved Falstead Darak intro audio timing

 Localization:
• Added and updated localized text in many places across multiple languages
• Added localization support for the attribute insights tooltips, new Quit menu and depositing stacks UI

Bug Fixes:
• Fixed Crash on the Main Menu
• Fixed some transparency rendering artifacts
• Fixed Plagued Mutant Soldier bounty boss going invisible
• Fixed Fog of War not creeping back while the game is closed
• Fixed error spam on the Refinery
• Fixed Fierce Ring not dealing extra damage
• Fixed interior backgrounds no longer being black
• Fixed Bows not having full durability when being purchased at Whittacker's Shop
• Fixed spot in Black Trench where you can go out of world
• Fixed spot in Prologue ship interior where you can sidle and get stuck
• Fixed spot in Echo Knight arena that resets the fight
• Fixed shadow flickering at Campfire in Black Trench
• Fixed spot with texture flickering in Black Trench
• Fixed Chest inside a Chest appear in Orban Glades
• Fixed UI layout so that coins are evenly spaced




패치 노트 - 조기 액세스 핫픽스 6

여러분 모두가 이번 주말에 즐거운 시간을 보낼 수 있도록 중요한 업데이트, 새로운 횃불 아이템, 추가 성능 및 시각적 개선 사항이 포함된 핫픽스를 하나 더 출시하고 싶었습니다! 반지도 고쳤어요!

죽은 에코 나이트 말을 이기기 위해서가 아니라 계속해서 문제나 피드백을 공유해주세요!

예술:
• 어두운 영역에서 게임 가독성을 향상시키기 위해 그림자의 림 라이트 렌더링이 개선되었습니다. 이는 어떤 경우에 우리가 받았던 "게임이 너무 어둡습니다"라는 피드백을 해결하는 데 도움이 될 것입니다.
• 조정된 림 조명은 더욱 멋지게 보이고 캐릭터가 환경에 더욱 통합된 느낌을 줍니다!

성능:
• 일반 렌더링, 포그 및 기타 게임 시스템에 대한 불필요한 메모리 할당 감소
• 모든 시각 효과에 최적화된 그림자 렌더링

퀘스트:
• 물약 판매자 퀘스트 보상이 중간 XP 물약에서 작은 XP 물약으로 변경되었습니다.

 전리품:
• 보석 드롭률 증가

콘텐츠 추가:
• Whittacker의 상점에서 구매하고 작업대에서 제작할 수 있는 새로운 횃불을 추가했습니다.
어두운 곳에서 더 많은 빛을 얻기 위해 토치를 사용할 수 있습니다.

잔액:
• 프롤로그 함선의 부활한 적을 특별 인스턴스로 교체하여 글로벌 밸런스 변경의 영향을 받지 않도록 했습니다.
• 프롤로그 함선에서 부활한 적(부활한 거대 도끼 침입자 제외)의 체력이 40% 감소했습니다.
• 가장 치명적인 방에 있는 적을 너프하고 약한 방에 있는 적을 버프하여 Cerim Crucible의 균형을 재조정합니다.
• Cerim Crucible에서 플랫폼을 낮추는 타이밍이 증가하여 더 어려워지고 플레이어가 덜 기다려야 합니다.
• 재조정된 역병 반지
◦ 체력 증가 효과를 1~3%로 증가
◦ 집중력 상실 효과를 -7-10%로 감소시켰습니다.
• 재조정된 스네이크 링
◦ 플레이어에게 주는 피해가 5%로 감소했습니다.
◦ 플레이어와 적에게 주는 피해 유형을 역병 피해가 아닌 물리 피해로 변경했습니다.

적과 보스:
• 부활한 투사 이동 애니메이션 개선

지역:
• Mariner's Keep의 충돌, 페이더 및 질감이 개선되었습니다.
• Nameless Pass의 세트 드레싱, 충돌 및 페이더가 개선되었습니다.
• 성찬의 페이더 개선
• Cerim Crucible의 세트 드레싱, 충돌 및 페이더 개선

오디오:
• 향상된 Falstead Darak 인트로 오디오 타이밍

 현지화:
• 여러 언어의 여러 위치에 현지화된 텍스트를 추가하고 업데이트했습니다.
• 속성 통찰력 도구 설명, 새로운 종료 메뉴 및 스택 입금 UI에 대한 현지화 지원이 추가되었습니다.

버그 수정:
• 메인 메뉴의 충돌 수정
• 일부 투명 렌더링 아티팩트 수정
• 역병 걸린 돌연변이 병사 현상금 보스가 보이지 않는 문제를 수정했습니다.
• 게임이 종료되는 동안 전쟁의 안개가 다시 다가오지 않는 문제를 수정했습니다.
• Refinery의 오류 스팸 수정
• Fierce Ring이 추가 피해를 입히지 않는 문제를 수정했습니다.
• 내부 배경이 더 이상 검은색이 아닌 문제 수정
• Whittacker's Shop에서 활을 구입할 때 활의 내구성이 완벽하지 않은 문제를 수정했습니다.
• 세계 밖으로 나갈 수 있는 Black Trench의 고정 지점
• 프롤로그 함선 내부에서 옆으로 비켜서 끼일 수 있는 지점을 수정했습니다.
• 전투를 재설정하는 Echo Knight 경기장의 고정 지점
• Black Trench의 Campfire에서 그림자가 깜박이는 현상을 수정했습니다.
• Black Trench에서 텍스처가 깜박이는 부분을 수정했습니다.
• 상자 안의 고정 상자가 Orban Glades에 나타납니다.
• 동전이 균등한 간격으로 배치되도록 UI 레이아웃을 수정했습니다.