1차 출처: http://thearmoredpatrol.com/2015/09/28/qa-28th-september-2015/

2차 출처: http://cafe.naver.com/wotat/823564

 

시간 관계상 중요내용만(이라 쓰고 대충) 번역합니다.


Q: Is the T110E5 standing out in the statistics yet? Will it be getting a nerf soon?

Q: 이오 통계 나옴? 너프될거임?

A: We need time to collect the statistics.

A: 통계 나올라면 시간이 필요함.


Q: How many new branches will there be in 2016?

Q: 2016년에 새 트리 몇개나 나옴?
A: Two, French and Swedish.

A: 2개. 프랑스랑 스웨덴.


-The main goal for next year is fixing some of the main, painful, issues. Work on crews as well, no concrete plans yet but work will be done no matter what.

-내년 주된 목표는 주요하고 빡치는 문제를 고치는 것이다. 승무원을 바꿀건데 아직 집중계획이 없지만 뭐 어쨌든 되긴 할거임.


-Work on serverside destruction is still ongoing, this wasn’t the reason Havok was put off but because of client performance issues.

-서버측 붕괴(뭐야... 건물 뿌서지는거 말하는듯?)는 계속해서 작업중이지만  이건 하복 문제가 아니라 클라이언트의 성능상 문제 때문에 연기되고있음.


Q: Why touch the crews?

Q: 승무원을 왜 만지는건데?(ANG?)
A: The problems are as follows:

A: 문제를 봐줘, 어떻게 생각해?
-inconvenience when changing tanks, sometimes crew members are spare and sometimes there aren’t enough.

-탱크를 옮겨 탈 때 불편함. 어쩔때는 승무원이 바뀌고, 어쩔때는 부족함. (콩건캐 개객끼해봐) 
-there is no gameplay for grinding skills, everyone is basically grinding the same thing.

-스킬선택에 특징이 없다. 전부 다 같은 스킬을 선택함. (의역/육감에 올수리... 육감에 올위장 등등)
-some crew skills are useless and not very interesting and others are almost a requirement.

-몇몇 스킬은 쓸모없고 관심받지 못하는데소화, 다른 애들은 대부분이 요구함육감


-New sounds and physics won’t be coming in 10.0

-새로운 사운드와 물리엔진은 10.0에 나오지 않을 것.


Q: Why not remove the 3 caliber rule from certain armour zones on certain HTs in 10.0?

Q: 왜 10.0에 3배구경 법칙을 삭제 안함?

A: Because the function is not ready.

A: 아직 그 기능은 준비 안됨.


-There is an option to implement the cheiftain as a separate 10, then we lose the branch, but we really want the cheiftain…

-족장님을 분리된 10티어로 구현하는 옵션이 있지만, 그렇게 되면 우리는 트리를 잃게 된다. 근데 우리는 족장님자경변환을 겁나 원해…


Q: Storm, have you seen the characteristics of the Czech line? It’s nothing. (?)

Q: 폭풍, 체코에 특색이 있음? 그거 없어. (?)
A: I’m very happy. (Possible sarcasm lol)

A: X나 좋쿤


Q: Is it possible to fix the repetitive map rotation in the near patches?

Q: 똑같은 맵 계속 걸리는거 곧 고쳐짐?
A: Unfortunately not.

A: 아니. (뭐임마..?)


– Armour is the only thing that, practically, we aren’t touching for balance purposes, and aim to keep it that way.

-장갑은 우리가 벨런스 차원에서 손 대지 않는 부분이다. (의역)


Q: Will the HD tanks that came in 9.0 .1 .2 .3 get redone.

Q: 9.0~9.3에 나온 HD탱크들 재작업 될거지?
A: Yes, tanks from early patches will be reworked.

A: ㅇㅇ.


오역은 자체검열(?) 바랍니다.