The experimental project has been developed internally at Wargaming and uses “local cloud rendering” to achieve maximum quality and realistic experience for viewers. iPad is connected to PC like a 3D mouse, meanwhile PC does all rendering & sends that back to iPad as video. The AR experiences is based on ARKit for iOS and iPad sends its constant position/orientation to PC, in-game camera in World of Tanks on PC matches the iPad’s position/orientation and sends what it sees back to iPad as video. WoT skybox is made transparent, and the app controls what “slice” of the map in a replay the visitor is seeing at any time.

In its current state of development the World of Tanks AR Spectate experience works with replays only.

이 실험 프로젝트는 워게밍에서 내부적으로 개발되어 시청자들에게 최고의 품질과 실제 경험을 제공하기 위해 "로컬 클라우드 렌더링"을 사용한다. 아이패드는 3D 마우스처럼 PC에 연결되어 있고, PC는 모든 렌더링을 하고 그것을 다시 비디오로 아이패드로 보낸다. AR 경험은 iOS용 ARKit와 iPad용 ARKit를 기반으로 PC에 지속적인 위치/방향성을 전송하며 PC의 Tanks의 World에 있는 게임 내 카메라는 iPad의 위치/방향과 일치하며, iPad에 비디오로 다시 전송한다. WoT 스카이박스는 투명하게 만들어지며, 앱은 방문자가 언제든지 보고 있는 지도의 "슬라이스"를 재생을 통해 제어한다.

현재 개발 상태에서 World of Tanks AR Spectate 경험은 재생으로만 작용한다.