1차 출처: http://www.vanion.eu/interview/blizzcon-wow-interview-vanion-und-susanne-mit-j-allen-brack-14242
2차 출처: http://www.mmo-champion.com/content/5279




독일어 사이트인 Varion이 블리즈컨에서 월드 오브 워크래프트의 개발자 중 한 명인 제이 알렌 브랙(J. Allen Brack)과 인터뷰한 내용을 요약한 것입니다. 11분 정도의 짧은 인터뷰여서 내용이 많지는 않습니다.

Content (콘텐츠)

The WoW team has never been larger, there are 250 people on the team now.
와우 팀은 그 어느 때보다 크며, 지금은 팀에 250명이 있습니다.

The team really wanted to decrease the amount of time between expansions, so in Warlords they went with one major content patch. Not having the breadth of content and different patches like they had in previous years ended up being a mistake and is something they are going to change with Legion.
팀은 확장팩 사이의 기간을 정말 줄이고 싶었고, 그래서 드군에서는 한 개의 메이저 콘텐츠 패치만 있었습니다. 이전의 몇 년동안 했던 것과 같은 콘텐츠의 폭과 서로 다른 패치들이 없던 것은 실수였고, 군단에서 바꾸고자 하는 것입니다.

Legion should have a cadence of content that makes the game feel like it is changing a little bit more than it has in the past.
군단은 게임이 과거보다 조금 더 달라지고 있다고 느껴질 수 있도록 콘텐츠의 마침표(cadence)가 있어야 합니다.

Legion Gameplay (군단 게임 플레이)

The Broken Isles intro will release 4-6 weeks before Legion.
부서진 해안 인트로는 군단 출시 4~6주 전에 열릴 것입니다.

The storyline will explain why Ashbringer and Doomhammer end up in the player's hands.
스토리라인은 왜 파멸의 인도자와 둠해머가 마침내 플레이어의 손에 들어갔는지 설명할 것입니다.

The Prestige system will reward hardcore PvP players with cosmetic rewards that allow them to show off how hardcore they are about PvP.
위신 시스템은 하드코어 플레이어들이 자신이 얼마나 하드코어하게 PvP를 했는지 보여주기 위한 장식품 보상들을 제공할 것입니다.

The early Demon Hunter access should let people try it out and decide if that class is for them and if it will be their main.
악마사냥꾼 선행 잠금해제는 사람들이 악마사냥꾼을 테스트해보고 이 직업이 자신에게 맞는지, 주캐로 삼을 것인지 결정할 수 있게 할 것입니다.