냥꾼 디스코드의 Gym이라는 유저가 정리한 내용입니다. 

주위에 생냥유저분들이랑 공유하려고 정리해봤습니다.

TLDR of spec wars: Play whichever one you want. Test them out in your raids for a few weeks each and decided which build you enjoy more.
  생냥 특성전쟁을 위한 한줄요약: 하고싶은 특성을 하세요. 각각의 특성을 몇주간 레이드에서 테스트해보시고 가장 즐겁게 플레이한 특성을 선택하세요.

7/20/34 synergizes better with DST but many people enjoy the control and predictability of 0/20/41 with and without DST. RNG plays a huge factor in the 7/20/34 build for obvious reasons but it does have the higher potential DPS per simming done by local big brains. 
  7/20/34 은 용뼈와 더 궁합이 잘 맞지만, 많은 사람들이 용뼈가 있든 없든 간에 0/20/41의 통제력과 예측가능함을 즐깁니다. 7/20/34는 명확한 이유들로 랜덤 변수에 더 영향을 받지만, 공신성 있는 자료들을 토대로 봤을 때, 더 높은 딜 기대값을 가지고 있습니다.

5/20/36 can be considered if you can't sustain your mana. This is issue commonly due to low consumable usage and/or poor JOW uptime. 
  마나가 모자른 경우 5/20/36 특성이 고려될 수 있습니다. 이 문제는 보통 지심의 업타임이 낮거나 소모품 사용이 적은 경우, 혹은 둘 다 일 경우 발생합니다.

The 2 extra points after Improved AotH in the 7/20/34 build would go into Focused Fire for more damage (this is the standard) or Improved Revive Pet for QOL.
  7/20/34 특성에서 야수특성 쪽 매상연마5포 후에 2포인트는 기본적으로 더 높은 데미지를 위해 화력집중에 들어가거나, 당신 삶의 질의 향상을 위해(역주:ㅋㅋ) 야수 되살리기 연마로 갑니다.

You can split some points in your Marksmanship tree by going 1/5 Efficiency and 1/2 Go for the Throat. This is a very minor change and should only be considered if you are noticing that your pet is consistently focused capped. 
  사격특성에서 포인트를 사격술1포와 숨통조르기 1포로 나눌 수도 있습니다. 이건 굉장히 미미한 변화이고, 오로지 당신의 펫 집중이 지속적으로 꽉차는게 느껴질때만 고려되어야합니다.

If you don’t need 3/3 surefooted take deterrence or 1/2 trap mastery (2/2 is a waste) or more HP.
  당신이 만약 침착함 3포가 다 필요하지 않는 경우, 공격저지를 찍거나 덫 숙련을 1포주거나(2포는 낭비입니다) 체력을 더 찍으세요.