오리불성을 정말즐겁게 플레이한 1인 입니다. 당시 정공팀 가입 너무나 즐겁게 오리불성을 

경험했는데요..당시 카페에는 이런저런 공략글 미터기 등등 기록들이 남아 있어 잠시 보던중에.

블리자드의 공식포스터인 Drysc 는 많은 유저들이 궁금해 하던 아이템 시드에 관한 답변을 공식으로

언급한 내용이 당시 북미 블리자드 포럼에 올라왔고 해당글을 당시 플포에 누군가 올렸고...

또 그글을 카페에 올린글이 눈에 띄어 올려봅니다.  2008년 2월2일 글입니다.



Loot is generated upon creation. As soon as you step into an instance, or a mob is created in the world, the loot that's going to drop has already been determined. 

is it based on some attribute of the players in the raid, or the raid leader? 

Heh, no. I believe it uses a time stamp to seed the generator. So, there's nothing you can influence within the game that would alter or coerce the generator. 

Does it mean that killing the same boss at the exact same time each week will get players the same loot everytime ? 


No, the time it uses to seed would have no real implication into the final outcome of what loot its given. On a long enough generation table, you may see some type of pattern based purely on a random generators inability to truly be random. But we're talking about astronomical numbers, something ridiculous like hundreds of billions of generations. Nothing you would or could see a pattern in during your time playing the game.

What you're seeing is pure and basic laws of probability. Have a few thousand people roll a pair of dice and you're bound to see hundreds of people able to roll snake-eyes 10 times in a row. (not that dice are truly random either) 

드랍 아이템은 여러분이 인스턴스 던전에 진입하거나, 필드에 몹이 생성될 때 어떤 아이템이 드랍될 지 이미 결정되어 생성됩니다.

누가 공대장인가에 좌우되나요?
아니오. 제가 알기로는 드랍 아이템 시드를 결정하는 데에는 시간 변수가 사용되는 걸로 알고 있습니다. 그래서 여러분이 아이템 테이블을 바꾸기 위해서 할 수 있는 일은 사실상 아무 것도 없습니다.

정확히 같은 시각에 같은 몹을 잡는다면 항상 같은 아이템이 떨어질까요?
아니오. 시간 변수는 최종적으로 어떤 아이템이 드랍될지 직접적으로 결정하는게 아니라 계산식에서 변수의 하나로 작용할 뿐입니다. 장기간 레이드를 하다보면 어떤 패턴을 볼 수 있다고 당신은 생각하는데, 그것은 모든 난수가 완전한 난수일 수는 없기 때문에 그런 것이죠. 우리는 몇 조에 가까운 천문학적인 숫자 테이블을 바탕으로 드랍 테이블을 산출하기 때문에 플레이어가 게임 플레이를 하면서 어떤 패턴을 확인하는 것은 불가능에 가깝습니다.

당신은 확률에 지배 받는 것입니다. 몇 천 명의 사람들을 모아 놓고 주사위를 굴리게 하면, 그 중에 10번 연속 1만 나오는 사람도 몇 백 명쯤은 있겠죠.

즐거운 클래식 불성되시길 바랍니다 꾸벅.