* 출처 : https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/1237132/649

의역을 포함한 번역 요약본입니다. 서론부나 핵심내용과 무관한 부분은 임의로 제외하였으니 상세내역은 링크의 원문참조 부탁드립니다. 참고로 괄호안의 내용은 문단 맥락의 이해를 돕기 위해 원문에 없는 내용을 끼워넣은 것입니다.

Conduits 도관
Conduit item levels are not increasing, meaning they will stay at a max of 278.
도관이 템레벨은 증가하지않고 최대 278인채 유지됨

With 278 becoming the new Normal item level for Fated Raids, conduits on Fated Normal/Heroic/Mythic raids will drop 278. (LFR will drop 265).
278은 4시즌 운명레이드의 일반난이도 아이템 레벨이므로 일반~신화에서
모두 278 도관이 드랍됨. 공찾은 265 도관드랍.

Conduits aren’t being added to the non-shadowlands dungeon loot pools, but Tazavesh’s conduits will be similarly updated.
비어둠땅 5인 던전에서 도관드랍 안됨. 다만 타자베쉬 도관은 유사하게 템렙이 업데이트 될 예정.

The Vessel of Profound Possibilities, an item available from your covenant vendors in Season 3 that upgraded all of your conduits to ilvl 278, is changing. It no longer requires S3 Endgame achievements (duelist, 3k+ m+ rating, or mythic sepulcher clear) but is instead purchasable by all characters for Cosmic Flux.
3시즌에 모든 278 도관을 배우게 해줬던 심오한 가능성의 그릇은 더이상 3시즌의 엔드게임 업적을 요구하지 않으며 우주의 융제로 판매할것임

Legendaries & Crafting 전설과 제작 전문기술

Crafted Shadowlands Legendaries will not increase in rank, staying at a max of Rank 7 with item level 291 for the season.
어둠땅 전설 제작 랭크는 7랭크 291템렙에서 더 안올라감

There is no new Crafter’s Mark to create a single piece of improved item level gear like there have been with previous content updates.
따라서 이전 시즌처럼 제작자들이 더 높은 레벨의 템을  제작하기위한 무언가가 존재하진 않을것임

Currencies 화폐
Cosmic Flux will remain from Season 3, and won’t disappear on season rollover
3시즌이 종료하더라도 우주융제는 여전히 그대로 4시즌까지 유지됨 (리셋없음)

A reminder that since our last post, there is now an item to transfer Cosmic Flux to other characters on your account at Quartermaster Vilo in Zereth Mortis
제레스의 빌로가 여전히 우주융제를 부캐에 줄수 있음을 다시한번 상기시켜드리겠음

Sandworn Relics will be moving to Bind-on-Account status, but otherwise receive no updates
모래유물은 계정귀속으로 바뀔예정이나 (템렙등의) 업데이트는 없음

Unused Attendant’s Tokens of Merit from Season 3 Great Vaults will be going away upon season start, converting into gold at the rate of 1000 gold per token.
사용하지 않은 금고보상 토큰은 시즌후에 개당 천골의 보상으로 바뀔 예정

Ephemera-Infused Mesh, the Season 3 socket-granting item, will also cease to function on season rollover. Players with this item in their bags can sell it for 6000 gold, the same price as the 6 Tokens of Merit would have been to purchase it.
토큰 6개로 교환했던 3시즌 소켓아이템의 소켓뚫는 효과 없어지고 대신 6천골로 판매가능한 잡템으로 변경 예정

Tokens of Merit are returning in Season 4, with a new Socketer item priced at only 3 tokens to account for season length. This item works on Season 4 Items from Raid, PVP, and M+, just as the ones before them did.
4시즌에도 3시즌과 똑같이 4시즌용 금고보상 토큰으로 구매가능한 소켓아이템이 생길것. 단 소켓 구매에 필요한 토큰을 기존 6개에서 3개로 줄일 예정.

Mythic+ 쐐기

Mythic+ Keystone decay between seasons is -3 levels, as it has been in past seasons. For example, if your highest Timed key this week is a +18, you will receive a +15 key opening your vault or speaking to Tah’sup in Oribos when Season 4 begins.
4시즌으로 넘어갈때 쐐기돌은 지난시즌처럼 -3 레벨로 습득될것임.

With few exceptions, old dungeon items are going to retain their original stats when scaling up to Season 4. This means that Primary stats on rings from Warlords of Draenor, trinkets with no primary stats, the mechagon rings + and other unique items from these dungeons - will all be enabled. Our intent is for this season to keep as many things from these dungeons as they were, where possible.
Azerite Armor from King Mechagon is removed from Operation: Mechagon’s loot pool.
소수의 예외를 제외하면 옛 던전의 아이템은 템렙업만 된채로 그때 그 스탯을 유지할 예정. 드군던전의 주스탯 반지, 주스탯이 없는 장신구, 메카곤 반지를 포함한 독특한 효과들 모두 유지됨. 가능한 그 던전의 특징을 유지한 채로 즐기게 하고 싶음. 단 왕 메카곤의 아제방어구는 메카곤의 룻테이블에서 제거될 예정.

As some of you may know, Warlords of Draenor had a different loot system where over 100 items where shared between all dungeons. For Season 4, Grimrail Depot and Iron Dock’s loot table will comprise of the items unique to those dungeons, as well as a mix of items chosen from that large shared pool to bring it in line with other dungeons.
알고있듯이, 드군던전의 룻체계는 상당히 다름. 4시즌의 신규 드군 쐐기 던전에서는 타 던전과의 공유템을 포함해서 해당던전의 고유 아이템까지 모두 루팅 가능할것임.
Mythic+ End-of-Run items won’t be capped week 1 like in previous seasons.
4시즌 첫주의 쐐기아이템의 획득 템렙 제한은 없을 것임.

Non-Tazavesh Shadowlands dungeons are gaining an increase in baseline item level, but these items are not upgradeable with valor. Only items from the Season 4 Mythic+ pool will be upgradeable with Valor.
타자베쉬를 제외한 어둠땅 던전의 기본 템렙은 증가하나 용점 업글은 불가함. 오직 4시즌 쐐던템만 업글 가능할 예정

Raiding 레이드

Mythic raiding is available on launch with no delay.
4시즌 운명 신화레이드는 딜레이없이 바로 접근됨

Cross-realm raiding will stay on, as there is no Hall of Fame for Season 4.
타섭간 레이드는 계속 가능하게 유지되며 4시즌엔 명전 없음

Raid skips earned in previous seasons will work in the difficulties you unlocked them for. For example, if you have the Kel’thuzad skip for Heroic Sanctum of Domination, then during weeks where Sanctum is the Fated raid, you will be able to use that skip only on Heroic difficulty.
레이드 스킵은 1~3시즌과 동일하게 유지되고 적용됨. 예를들어 2시즌 켈투 영웅난이도 스킵이 되었다면 4시즌 운명레이드에도 동일하게 영웅만 가능해짐. (1~3시즌에 숏컷 퀘스트 완료를 못한 난이도는 완료전까지 스킵 안됨)

Castle Nathria and Sanctum of Domination now give up to 2000 reputation with the Court of Harvesters and Death’s Advance on all difficulties. When these raids are Fated, they will drop up to 2000 Cosmic Flux as well.
나스리아와 지배성소는 수확자의 궁정, 죽음의 진군 평판을 모든 난이도에서 2000씩 줄 것임. 이 레이드들의 운명난이도에서는 2000의 우주융제도 같이 드랍됨

Items received from Fated Raids will maintain their ‘Fated’ tag when transformed into Class Set armor by the Creation Catalyst, meaning they will also be upgradeable via the Heroic/Mythic upgrade currency mentioned in the original post.
운명 레이드에서 획득한 템은 운명 태그가 붙고 이 템들만 4시즌의 셋템변환과 업글템을 통한 업글이 가능함.

Raid Rewards 레이드보상

As a Legendary weapon, Rae’shalare, Death’s Whisper, will not be available to purchase on the Broker Vendor with Dinar.
전설템들은 디나르화폐로 구입 안될 예정

For players that already have the bow, an item will be purchasable from the Broker Vendors that will bring Rae’shalare to item level 285.
이미 전설활을 가지고 있는 플레이어들은 레샬라레를 285까지 업글해주는 템을 구매 가능할것임

Sylvanas herself will still drop the bow on Fated weeks, and like it functioned in Season 2, will drop items in place of the bow for anyone who holds it that upgrade Rae’shalare to S4 Normal, Heroic, or Mythic item levels respectively
별개로 실바나스는 운명주간에 성소에서 여전히 전설활을 드랍할것이며 업글템도 2시즌처럼 개별난이도에서 각각 드랍됨

On top of this, to account for the shorter season and the difficulty to get them, both Rae’shalare and Edge of Night will have an increased drop rate in all difficulties and versions of Sanctum of Domination.
짧은 시즌 길이와 획득 난이도를 감안하여 레샬라레와 밤끝은 드랍율이 상승할것임

We’re making a series of balance changes to trinkets & special weapons obtainable from all 3 Shadowlands raids, and some from Shadowlands dungeons.
우리는 3시즌 레이드에서 획득할수있는 모든 장신구 및 특별 효과를 가진 무기들과 몇몇 어둠땅 던전 장신구 무기효과의 조정을 진행할것임.

While we won’t go over the specific changes here (the patch notes will have you covered soon), we’re making these changes for a few reasons:
이는 향후 패치노트에서 구체적으로 알려주겠음. 우리가 이런 조정을 하려는 이유는 몇가지가 있는데..

First, we hope to remove an advantage some players might have from obtaining a 278 version of a Shadowlands trinket from the Season 3 Great Vault, considering that Shadowlands Dungeon trinkets will be attainable at a max of 262 ilvl for anyone who starts after Season 4 begins.
우선은 3시즌 금고에서 얻은 278 장신구(4시즌 플레이어들은 획득할 방법이 없는) 들로 몇몇 플레이어들이 취할수 있는 이득을 제거하고 싶음

Second, with raids rotating, we want to ensure that a higher amount of items looted from a raid on given week have a chance to be satisfying upgrades for players.
둘째로 레이드 로테이션으로 해당 주간에 획득할수 있는 많은 량의 레이드 아이템을 통해 템이 (실질적으로) 업그레이드 되고 있구나하는 만족감을 느끼게 하고 싶음.

You could imagine a scenario where Castle Nathria for example might not be worth it if all of the ‘good trinkets’ come from a different raid you won’t be able to access for 1-2 weeks. Additionally, Season 4 is a unique opportunity for us to look at these items will a full season (or more) of hindsight, and thus able to improve ones that we felt were close power-level wise, but not quite enough to compete with popular or easier-to-acquire options.
예를들어 나스리아가 아닌 다른 레이드 던전에 좋은 장신구들이 나온다면 나스리아 주간은 (그런 특정 클래스들에) 전혀 의미없는 주간이 될수도 있으리라는 시나리오를 생각해볼수 있음.  또한 4시즌은 우리가 (여러시즌에 걸쳐)  기획한 아이템들의 우열을 비교하고 처음에 생각했던 획득 난이도 및 파워레벨등이 적절한지를 평가할 있게 될수 있을것으로 생각함.

Lastly, given the limited Dinar currency we’ve seen a lot of fear from players that they’d be afraid to spend them, only to have that item nerfed or another item made better. We’re frontloading these changes at the start of the season and intending to stay as hands-off as possible so decisions made about which items you buy can be removed from the fear of those numbers changing dramatically.
마지막으로 제한된 디나르 화폐의 수량으로 인해 플레이어들이 이걸 잘못 소비하게 될까봐 두려워 하는걸 확인했음. (던전에서 직접 루팅하는 템을 제외하고 천장시스템으로 디나르화폐를 통해 확정 획득이 가능한 템은 4시즌 전체를 통틀어 3개가 전부인데, 시즌중간에 밸런스 조정을 하게될 경우 중간에 너프된 템을 미리 구매한 플레이어는 기회를 낭비하는것이 됨)  따라서 시즌 초반에 이러한 변화들을 풀어놓고 이미 소비한 화폐로 후회하는 일이 없도록 하고 싶음.