Life Tap is surrounded by what seems to be fel energy, so my Q is: Is fel power converted life force?
The way I would describe it: Fel is chaotic energy. Warlocks convert life into fel, draining the victim as a source of power.

생명력 전환은 지옥(Fel) 에너지로 보이는 것으로 둘러쌓여 있습니다. 제 질문: 지옥의 힘(Fel Power)이 생명의 힘으로 변환되나요?
저는 이렇게 설명하겠습니다: 지옥의 힘(Fel)은 혼돈의 에너지입니다. 흑마법사들은 힘의 원천으로서 희생자들에게서 흡수를 하여, 생명을 지옥의 힘(Fel)으로 변환시킵니다.

흑마법사

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664168362872705024

how many soul shards do each of the Warlock specs have and are there ways to regen them out of combat? Also is life tap gone?
Maximum of 5 for all specs. 1 regens out of combat. There are other sources, including out of combat, in talents.

흑마법사의 각 전문화가 가질 수 있는 영혼의 조각의 최대 갯수는 몇 개인가요, 그리고 전투에서 벗어나 영혼의 조각을 재생할 방법이 있나요? 그리고 생명력 전환은 사라지나요?
모든 전문화가 5개가 최대입니다. 전투에서 벗어나면 1개가 재생됩니다. 전투에서 벗어나는 것을 포함해, 특성을 통한 영혼의 조각을 재생하는 다른 방법들이 있습니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664168777894879232

I would really like some clarification of this phrase: "and causing some demons to be favored based on the Warlock’s spec."
When all pets' damage was equal, everyone used an Imp. In Legion, each spec will slightly favor one demon for raw DPS.
Affliction slightly favors Felhunters. Demonology favors Felguards, and Destruction favors Imps. Others offer strong utility.


이 문장에 대해 설명해주셨으면 합니다: "전문화에 따라 다른 악마가 선호되도록 했습니다."
모든 악마들의 피해량이 동일했을 때는 모두가 임프를 사용했습니다. 군단에서는 각각의 전문화가 DPS를 위해 선호하는 악마가 조금 다를 것입니다.
고통 전문화는 지옥사냥개, 악마 전문화는 지옥수호병, 파괴 전문화는 임프를 선호할 것입니다. 다른 악마들은 강력한 유틸리티를 제공합니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664170099209732096

I like everything I see. Will we still keep our green fire?
Green Fire is staying. Don't worry. https://twitter.com/Ricalloo1772/status/664124355161423872

전부 좋았습니다. 그런데 녹색 불은 계속 유지되나요?
녹색 불은 없어지지 않습니다. 걱정마세요.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664170344647815168

Can you clarify the "limit 1" on Havoc's description? Limit 1 what?
You may only place Havoc on one target at a time. That matters when it's improved via talents.

대혼란에 대한 설명 중에 "1회로 제한됩니다"가 무엇인지 설명해줄 수 있나요? 뭐를 제한한다는 건가요?
한 번에 한 대상에게만 대혼란의 표식을 남길 수 있을겁니다. 특성을 통해 대혼란이 향상되면 이 제한이 중요해집니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664171008597753856

is there ANY justifiable reason to keep CB as shadow damage, not as chaos damage?
We'd actually be interested in hearing discussion on this, after clearing up a common misconception: (1/2)
Chaos damage does NOT inherently bypass shields/immunity. Interrupting it would lock ALL schools. Still want that? (2/2)


혼돈의 화살을 혼돈 피해가 아니라 암흑 피해로 유지하는 정당한 이유가 있습니까?
(※ CB = Chaos Bolt)
이에 대한 논의는 흥미로웠습니다만, 흔히 있는 오해에 대해 설명하겠습니다.
혼돈 피해가 곧 보호막/면역을 뚫는다는 것은 아니며, 혼돈 속성 주문을 차단당하면 모든 주문을 사용할 수 없습니다. 그래도 혼돈 피해를 원하십니까?

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664171422105796608

Is Affliction's Haunt ability gone? Also I'd like to hear more about Affli/Destro AoE.
Haunt is returning as a talent, with a slightly different design. Stay tuned for details.

고통 전문화의 유령 출몰은 사라졌나요? 그리고 고통/파괴 전문화의 광역기에 대해 듣고 싶습니다.
유령 출몰은 특성으로 돌아올 것이지만, 디자인이 조금 다를 입니다. 세부 사항은 조율 중입니다.

원문 링크:
https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664171640880627712

I'd prefer if all demons were buffed, so I don't have to track which are my most powerful 3 and when are they about to despawn.
Then you'll be quite interested in the Power Trip talent, which does exactly that!

(악마의 권능 주문으로) 모든 악마들이 강화되면 좋겠습니다. 그러면 가장 강력한 3마리 악마를 생각할 필요는 없고 언제 악마들이 사라질지 생각할 필요도 없습니다.
그러면 Power Trip 특성이 흥미로울 것입니다. 당신이 말하는 것과 같은 것이거든요!

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664171999011344384

most of the temporary demons are also alive only for 12 sec. What if I have a strong demon that's going to despawn in 2 sec?
Managing when to cast Demonic Empowerment will be a key part of mastering Demonology gameplay.

일시적으로 소환된 악마들 대부분은 12초 동안만 살아있습니다. 2초 뒤에 사라지는 강력한 악마가 있으면 어떻게 되는 겁니까? (악마의 권능은 강력한 악마를 우선적으로 강화하므로, 2초 뒤에 사라지는 악마가 악마의 권능으로 강화되면 어쩌냐는 질문)
악마의 권능을 언제 사용할 지 정하는 것은 악마 전문화의 게임 플레이 숙련도를 올리는데 핵심적인 부분이 될 것입니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664172285025103872

Wheres FnB? I hope it's still here, because if not that new talent won't save the day for destruction.
Shadowburn is a talent, with improved usability. Fire and Brimstone is a talent that passively makes Incinerate AoE.

유황 불길은 어디갔나요? 그게 없으면 새 특성이 파괴 흑마에게 유용할 것 같지 않은데요.
(※ FnB = Fire and Brimstone)
더 유용해진 어둠의 연소가 특성이 됩니다. 유황불길은 소각을 광역기로 바꾸는 지속 효과 특성이 됩니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664172658708185088

Warlocks look great. Concerns for spec loyalty being a goal tho. It will take some AOE talents for AFF to not get overshadowed
There's a particularly interesting talent that makes Seed of Corruption apply as an AoE, but cost a soul shard. Pop pop pop!

흑마법사는 좋아보입니다. 이걸 무색하게 만들지 않기 위한, 고통 흑마를 위한 광역 기술이 있나요?
부패의 씨앗이 광역으로 적용되도록 만드는 특성이 있지만, 영혼의 조각을 소모합니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664173096178311168

what does 'Your Destruction spells deal up to x% additional damage, randomly' mean? how does that work?
Mastery provides a damage bonus to those spells, but it's a random % increase, up to the (very high) Mastery % (1/2)
The frequency of your attacks will quickly smooth out the RNG element, but it's always possible you might prefer other stats.


'파괴 주문들이 최대 x%까지의 추가 피해를 무작위로 입힙니다'가 무슨 의미인가요? 이게 어떻게 작동하나요?
특화는 파괴 주문들에 피해량 보너스를 제공합니다. 하지만 증가하는 %는 무작위이고, 최대 증가치는 (아주 높은) 특화 %입니다.
파괴 흑마의 공격 빈도는 빠르게 난수 생성 요소로 전환되지만, 파괴 흑마들이 특화가 아닌 다른 능력치들을 좋아할 수도 있습니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664173479088947200

How do Warlocks regen Mana in Legion? Life Tap? Stuff like the initial Affliction Artifact Talent? Both?
Yes, all Warlocks will use Life Tap in Legion. https://twitter.com/kaesebrezen/status/664070502181376000

군단에서 흑마법사는 마나를 어떻게 재생시키나요? 생명력 전환? 고통흑마의 첫번째 유물 특성과 같은 것? 둘 다?
네, 군단에서 모든 흑마법사들은 생명력 전환을 사용할 것입니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664173954135797760

then spell interupts were limited to certain classes,and now every class has one,on top of the
stuns they already had... So how effective is Drain Life really going to be,too much of a PvP liability
We're very conscious of this concern. The good thing is that we can add customization and tuning via Legion PvP systems.

주문 차단기는 특정 직업들만 있었는데, 이제는 모든 직업들이 가지고 있습니다. 이렇게 PvP에서 장애가 많은데, 생명력 흡수가 어떻게 효과적으로 작동하겠습니까

저희는 이러한 고민을 의식하고 있습니다. 군단 PvP 시스템을 통해 커스터마이징과 튜닝을 더하는 것이 좋을 것입니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664174427974709248

I'm curious why some times class consistency is good (soul shards) and other times its not (holy power)
Great question! It's important that the resource itself has strong fantasy, and that it also brings strong gameplay. https://twitter.com/SteveDefault/status/664120397676326914

왜 어떨 때는 한 직업의 자원을 통일하는 것이 좋고 (영혼의 조각) 어떨 때는 좋지 않은지 (신성한 힘) 궁금합니다.
좋은 질문입니다! 자원 그 자체가 강력한 환상을 주는 것, 그리고 강력한 게임플레이를 제공하는 것이 중요합니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/664239857913495552

“buffs up to three of your active pets” does that mean that Demo can have multiple different demon types up?
It can affect your primary demon pet, Infernal or Doomguard, Grimoire of Service pets, Dreadstalkers, and Wild Imps.

"소환된 악마 중 최대 3마리까지 어둠의 힘으로 강화시켜"는 악마 흑마가 서로 다른 여러 마리의 악마를 거느릴 수 있다는 의미인가요?
악마의 권능은 악마 흑마의 주요 악마들에 영향을 줄 수 있습니다. 이 악마들에는 지옥불정령, 파멸의 수호병, 흑마법사: 봉사로 소환한 악마, 공포사냥개, 날뛰는 임프가 포함됩니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/665340519736709120

I keep hearing a lot about executes being mostly removed outside of Warriors. Will Doomguard's Doom Bolt still have execute?
Still evaluating. We're most sensitive to abilities which are only usable at low target health. Doom Bolt is different.

저는 마무리 일격류의 기술들이 전사를 제외하고 대부분 삭제될 것이라는 이야기를 많이 들었는데요, 파멸의 수호병의 파멸의 화살은 여전히 마무리 일격류 기술인가요?
계속 평가 중입니다. 저희는 대상의 남은 생명력이 낮을 때만 사용할 수 있는 기술들에 민감하지만, 파멸의 화살은 다릅니다.

원문 링크: https://twitter.com/WarcraftDevs/status/665344454375505921

Does Dark Soul still exist for Warlocks in Legion?
No. Instead, Doomguards and Infernals will be on much shorter cooldowns, and possibly stronger, to fulfill the same role.

군단에서 흑마법사에게 악마의 영혼이 여전히 존재하나요?
아니요. 대신에, 악마의 영혼과 같은 역할을 수행하기 위해, 파멸의 수호병과 지옥불정령의 재사용 대기시간이 짧아지고 더 강력해질 것입니다.
번역 출처는 http://www.inven.co.kr/board/powerbbs.php?come_idx=1830

흑게에 없는거 같아서 복붙해봤습니다. 악영이 사라지나보네요.