Saturday, 20 June 2015

19.06.2015 Q&A

 Here it is:

- The client side of the Bigworld was heavily modified for Xbox purposes
 Xbox판을 위해서 빅월드 엔진의 클라이언트측이 크게 개조되었다.

- Developers had a look at the T-54 Prototype premium, there is no need to buff it, it won't be given limited MM
 개발자들은 T-54 Prototype 프리미엄 전차를 살펴보았으며 버프할 필요는 없다. 제한된 매치메이킹을 받지 않을 것이다.

- Currently developers are working on instruments that would allow them to quickly convers the old motion values to new motion physics, they don't want the new physics to negatively influence gameplay
 현재 개발자들은 구 기동 수치들을 새 물리 엔진에 맞게 빠르게 변환할 수 있도록 하는 도구를 만들고 있다. 그들은 새 물리 엔진이 게임성을 해치게 하고 싶지 않다.

- HD E-75 will come relatively soon, its armor should not change
 HD E-75는 상대적으로 금방 나올 것이며 장갑은 바뀌지 않을 것이다.

- The packet of data transferred to client after the battle ends is relatively large, it can happen that the server doesn't sometimes transfer it correctly and that's when you will get "results unavailable" message
 전투 종료 후 클라이언트로 전송되는 정보는 상대적으로 크다. 가끔 서버가 제대로 전송하지 못해서 당신이 "결과 조회 불가능" 메시지를 받게 될 수도 있다.

- The people who made the personal missions are very experienced players (65+ winrate often), it's possible the first iteration was too difficult because experienced players did it
 개인 임무를 만든 사람들은 굉장히 숙련된 플레이어들이다. (주로 승률 65% 이상.) 처음 도입된 것들은 숙련자들이 만들었기 때문에 너무 어려웠을 수도 있다.

- the current penetration test is just a test, there is no need to panic, developers will assemble and analyze the statistics first
 현재의 관통력 테스트는 그저 테스트로 겁먹을 이유가 없다. 개발자들은 우선 통계를 모아서 분석할 것이다.

- Current normalization is 5 degrees for AP rounds and 2 for subcaliber rounds
 현재의 노말라이제이션은 AP에 5도, APCR에 2도이다.

- There are no plans for radical improvement of medium tank mobility
 중형 전차의 기동성에 대한 큰 향상 계획은 없다.

- Q: "I didn't see KV-5 in the list of penetration changes!" A: "Should we nerf that too?"
 Q: "관통력 변경 목록에서 KV-5의 이름이 안보인다!" A: "헉 그것도 너프해야합니까?"

- Roughly 10 percent of ammunition used by heavies and meds on tier 10 is gold ammunition (this percentage increases when fighting heavily armored targets)
 10티어에서 중형전차와 중전차가 사용하는 탄 중 대략 10%가 골드탄이다. (이 비율은 중장갑 상대와 교전할 때 올라간다.)

- Storm disagrees with one player's statement that gold ammo was nerfed enough while regular ammo was nerfed too much
 Storm은 한 플레이어가 골드탄은 충분히 너프되었지만 일반탄은 너무 과했다고 하는 주장에 동의하지 않는다.

- WG considers a hardcap on gold ammo pointless
 워게이밍은 골드탄 수량 제한은 의미가 없다고 본다.

- Storm confirms the ghost shell bug (shells flying through targets) at close distances, WG is actively working on fixing it
 Storm은 가까운 거리에서 유령 포탄 오류(포탄이 적을 허공인 마냥 뚫고 날아가는 현상)가 생기는 것을 확인했으며 워게이밍은 수정을 위해 활발히 작업 중이다.

- Artillery will be reworked
 자주포는 재작업될 것이다.

- WG developers are aware and do not want the situation where medium tanks are penetrating heavies at 500 meters from the front. Removing tier 10 medium tank gold shells however would not fix that as their regular shells are effective as well and the percentage of use of gold ammo of hightier mediums is very low. Medium tank penetration nerf of regular shells should make them do what they should do: flank
 워게이밍 개발자들은 중형 전차가 중전차의 전면을 500m 밖에서 뚫어버리는 상황을 알고 있으며 그런걸 원하지 않는다. 10티어 중형전차의 골드탄을 없애버리는 것은 일반탄이 이미 효율적이라는 점과 어차피 고티어 중형 전차의 골드탄 사용 비율이 낮다는 사실 때문에 문제를 해결하지 못할 것이다. 중형 전차의 일반탄 관통력 너프는 그들을 본연의 임무인 우회 전투로 돌려보낼 것이다.

- Centurion will be buffed "if necessary"
 Centurion은 "만약 필요하다면" 버프될 것이다.

Maus has interesting statistics according to Storm. It is the target the other players are using gold ammo against the most. 21 percent of rounds that are fired at it is gold ammo. 60 percent of the fired gold ammo penetrates. 44 percent of non-gold ammo fired at Maus penetrates. And so, out of 100 non-HE rounds hitting the Maus 79 rounds are not gold, 35 out of those 79 rounds do damage. 21 rounds are gold and 13 do damage.

 Storm의 말에 따르면 Maus는 흥미로운 통계를 가지고 있다. Maus는 다른 사람들이 골드탄으로 가장 많이 쏘는 목표물이다. Maus를 향해 사격한 21%의 포탄이 골드탄이다. 60%의 골드탄이 관통을 한다. Maus에 쏘는 비골드탄은 44%가 관통을 한다. 따라서 Maus를 향해 쏘는 HE탄이 아닌 탄 100발 중 79발은 골드탄이 아니며, 그 79발 중 35발이 피해를 입힌다. 21발은 골드탄이고 그 중 13발이 피해를 입힌다.

- There are no plans for now to test viewrange changes
 지금은 시야 변경을 시험할 계획은 없다.


- Storm commenting on players panicking that new reworked Prokhorovka would have corridors: "with your logic even the old one has corridors". He however confirms: the leaked Prokhorovka is a test map with increased size, Prokhorovka or Fiery Salient will not be touched in 0.9.9
 Storm이 재작업된 프로호로브카가 복도식 구성을 가지는 것에 놀란 플레이어들에게 답하기를 "댁들 논리대로면 예전에도 이미 복도식이었다." 한 편 그는 유출된 프로호로브카가 크기를 늘린 테스트 전장이라고 확인해주었다. 프로호로브카나 불타는 프로호로브카는 0.9.9에서 바뀌지 않는다.


- the HD M46 turret is incorrect it will be 
 HD M46의 포탑은 부정확하며 고쳐질 것이다.


- Storm has no idea what will they do with the Mammoth until it isn't configured properly
 Storm은 Mammoth로 무엇을 할 지 그게 제대로 나오기 전까지는 모른다.


- HD Type 59 should be in 0.9.10
 HD Type 59는 0.9.10에 나온다.


- Type 59 won't have its penetration nerfed
 Type 59의 관통력이 너프되지 않을 것이다.


- VK4502B was changed to Mauschen "because we wanted to"
 VK4502B가 Mauschen으로 바뀌는 것은 "우리가 원했기 때문"이다.


- MSAA antialiasing will be suported in the future
 미래에 MSAA 안티앨리어싱이 지원될 것이다.


- TXAA antialiasing and optimizations in 0.9.9 should actually IMPROVE the FPS while improving the picture as well
 0.9.9의 TXAA 안티앨리어싱과 최적화는 실제로 FPS를 향상시키며 스크린샷도 향상시킬 것이다.

And the daily: