Hello everyone,


안녕,여러분



today, we are going to talk about one vehicle, that could eventually appear in the game as “EU tree” tier 10 artillery. As you probably know, Czechoslovak branches are planned within that tree and every tree has to come with at least one artillery branch. What you might however not know is that of all the potential nations of the EU tree, there are only two, that can build a complete tier 2 to 10 artillery branches: Czechoslovakia and Sweden.

 

 

오늘,우리는 한차량에 대해 알아볼것입니다, 이전차는 아마 게임상 EU​트리의 10티어 자주포가 될것입니다. 당신은 아마, 체코슬로바키아 트리등 모든 테크트리는 적어도 1개의 자주포트리와 함께 계획된다는것을 알고있을것입니다. 당신은 EU트리에 추가 될수있는 잠재적인 국가들에 대해서 잘 모를것입니다, 체코슬로바키아와 스웨덴 이두나라만 2티어에서 10티어까지의 완전한 자주포트리를 만들수있습니다

 

 

This is obviously the Czechoslovak candidate. Let’s have a look at it in more details.

 

 

이전차는 분명히 체코슬로바키아 트리의 자주포 후보입니다. 이것의 좀더 세부사항을 살펴봅시다

 

 



Between 1946 and 1948, numerous (perhaps more than a dozen) various self-propelled gun projects were developed for the newly reformed Czechoslovak army. The exact numbers are not known and likely never will, as a part of the archive in Prague became flooded at some point and many precious documents were lost. What remains are the scraps of information, that take painstaking effort to piece together.

 

 

1946년과 1948년 사이에 수많은 (아마도 십여개 이상의​) 다양한 자주포 프로젝트가 새로 개편된 체코슬로바키아 군대를 위해 개발되었습니다. 정확한 숫자는 알려지지않고 확실하지도 않습니다, 어떤 시점에 프라하의 기록보관소의 일부에서  많은 귀중한 문서들이 침수되면서 남아있던 기록의 정보, 수고를 아끼지 않은 노력의 정보들과 함께 손실되었습니다. 

 

 

One of the challenges the Czechoslovak army faced was “what to do with all that collected German stuff” – during the war, Czechoslovak territory became a major strategic location, when it came to tank production (Jagdpanzer 38t and its variants, Marder, Grille, Sturmpanzer IV and others), but also repair. That meant that after the war, large amounts of German vehicles were recovered – either in state of repair from various workshops, or scattered around the countryside. Some the army got rid of immediately (Tiger and Tiger II tanks) because keeping them would be pointless (heavy, unreliable, no spare parts), some got pressed into service (Panzer IV, Hummel, Jagdpanzer 38t and others in limited numbers), but some the army didn’t really know what to do with (Panther).

 

 

체코슬로바키아 육군은  수집된 독일의 장비로 무엇을 해야는지에 대한 도전에 직면했습니다.  전쟁중에 체코슬로바키아 영토는 전차생산의 주요 전략적 위치였고(헷쳐와 그 바리에이션들,마더,그릴레,슈툼판저 4와 다른전차들) 뿐만아니라 이 전차들을 복구할수있었습니다 - 즉, 전쟁후의 많은 독일군 차량이 회수되었음을 의미했습니다. 어느상태에서 다양한 작업장에서 수리되있었고 농촌 곳곳에 흩어져 있었고, 체코슬로바키아 군은 쓸모없는것들을 즉시 제거했습니다 (티거나 티거2전차들) (무거운것,신뢰할수없는것,예비부품이 없는것). 일부전차들은 제거되지 않았습니다 (4호전차,험멜,헷쳐등 제한된숫자). 하지만 일부전차들은 체코슬로바키아군이 어떻게 해야할지 잘몰랐습니다 (판터)

 

 

 

 

Using captured equipment was considered problematic (not only because of spare parts, but also morally), it was always viewed as a stopgap measure, before the army could acquire something better and modern. After 1948, the question of “what” became completely clear, as the Soviets started selling Czechoslovakia some amounts of T-34/85 tanks and the license production was being prepared.

 

 

체코 슬로바키아군은 노획한 장비들을 사용하다가 문제가 제기되었습니다 (예비부품뿐만이 아니라​ 도덕적으로도) 전부터 체코슬로바키아군이 뭔가 더나은 현대적 장비를 획득하기 전에 이전차들은 항상 임시 방편으로 여겨졌습니다. 1948년이후 그 "어떻게"의 문제가 해결되어졌습니다, 소련이 체코슬로바키아에게 T-34/85전차를 판매하기 시작하고 면허생산이 준비되어있었기 때문입니다.

 

 

 

In the meanwhile however, numerous projects were prepared to bridge the gap, using whatever the army had at hand. Several of these projects proposed to use the Panther chassis for the heaviest type of artillery, including calibers of 150mm, 152,4mm and even 305mm.

 

 

그러나 한편, 수많은 프로젝트가 이사이의 간격을 메우기 위해 준비되었습니다. 체코슬로바키아군은 무엇이든 사용하려고했습니다. 몇가지 프로젝트들은 판터차체에 150미리,152.4미리 그리고 305미리를 포함한 중포들을 달기를 제안하였습니다.

 

 

The Vehicle

 

차량

 

 

The project was proposed as superheavy artillery piece by Škoda on 10.10.1946. It involved – as said before – a Panther chassis (in case you are interested, you can read about the Panther itself in Czechoslovak service here) of an unspecified type. It was proposed to mount a 305mm B20 mortar project on it. The mortar at that point was proposed with two shells – a light 160 kg shell with the range of 10 kilometers and a heavy 235 kg shell with the range of 7 kilometers. At the point of this project however, the prototype mortar was not yet built. The muzzle velocity of the 160 kg shell was 430 m/s, the one of the heavy shell was 290 m/s. The mortar could fire in angles from 45 degrees to 75 degrees, but it could depress to 0 degrees for loading. The gun could traverse to 20 degrees on each side of the vehicle axis (40 degrees in total). Historical rate of fire was two rounds per 5 minutes.

 

 

 

이 프로젝트는 1946년 10월 10일에 스코다사가 엄청난 중자주포를 제안하면서 참여했습니다 - 전에 말했듯이 - 지정되지 않은 형식의 판터차체에 (당신이 관심이 있을경우, 여기에서 체코슬로바키아 판터에 대해서 읽을수있습니다) ​이프로젝트는 305미리 B-20 박격포를 장착하는것을 제안했습니다. 그시점에서 박격포는 두개의 포탄이 제안되어졌습니다 - 가벼운 포탄은 160킬로의 무게에 10키로미터의 사정거리를 가졌고 무거운포탄은 235킬로에 7키로미터의 사정거리를 가졌습니다. 그러나, 이시점의 프로젝트는 프로토타입 박격포가 아직 만들어지지 않았습니다. 160킬로그람의 포탄의 포구속도는 초속 430미터, 235킬로그람의 포탄은 초속 290미터였다. 박격포는 45도에서 75도의 각도에서 발사할수있었습니다, 그러나 장전중에는 0도로 내려서 장전해야했습니다. 박격포의 좌우포각은 차량에서 각각 20도의 포각을 가졌습니다 (총 40도) 고증 장전시간은 5분당 2발을 쏠수있었습니다

 

 

 

The vehicle was built on “standard Panther chassis” (given the composition of vehicles captured at that point, it was most likely Ausf.G). The plans counted on removing a part of the Panther armor, reducing the weight of the entire vehicle to 45 tons. The vehicle was obviously not planned to fire on the move, a massive recoil brace could be deployed from the bottom of the vehicle between the tracks. The vehicle was to carry 9 mortar shells, but the engineers noted that their positioning on the top of the engine compartment (the big “drum”) would have a negative impact not only on the vehicle driving properties and engine lifespan, but also on fuel consumption, which was rated at 350 liters per 100km on the road and 700 liters per 100 km in terrain. The engine, powering the entire vehicle, was Maybach HL230 P30, rated at 700 horsepower, giving the entire vehicle a power to weight ratio of 15,5 hp/t. Maximum speed was listed as 25-30 km/h, theoretically up to 56 km/h. The crew was consisted of 4 men.

 

 

 

이차량은 표준 판터 차체에 만들어질 예정이었습니다 (그시점에서 노획한 차량의 구성을 생각해볼때 G형이 대부분입니다) ​계획은 판터장갑의 일부를 제거해서 차량전체의 무게를 낮추려고하였습니다. 그리고 이차량은 분명히 기동중에 사격을 못하게 계획되었습니다, 거대한 반동이 걸림돌이 되어 차량이 퍼질수도 있었기때문입니다, 이차량은 박격포 포탄 9발을 실을수있었습니다, 하지만 기술자들은 엔진실위 (큰드럼) 에 위치해서 차량운전,엔진수명에 부정적인 영향이 있을거라고 지적했습니다. 연료소비는 도로에서 350리터에 100키로미터, 야지에선 700리터에 100키로미터정도로 평가됬습니다. 엔진은 차량전체에 동력을 전달하는 700마력 마이바흐 HL230 P30으로 톤당 15.5마력의 추중비를 냈습니다. 최대속도는 시속25~30키로미터이지만 이론적으로 시속 56키로미터의 속도를 낼수있었습니다. 승무원은 4명으로 구성되었습니다. 

 

 

 

The project was relatively short-lived: as early as November 1946, Col.Trejbal (the commander of the Military Technical Institute) replied to Škoda with a letter, rejecting the project, citing the need for unified calibers and vehicles in the future. The project was however to be stored in the archives for research purposes. Škoda then moved their self-propelled guns to other (more perspective) platforms.

 

 

이프로젝트는 비교적 짧게끝났습니다: 1946년 11월 초 ​Col.Trejbal (군사기술 연구소장 ) 이 편지로 스코다사에 이 프로젝트는 향후 차량과 포의 구경 통일의 필요성을 인용하여 프로젝트를 거부한다고 대답했습니다,  그러나 이프로젝트는 연구를 목적으로 기록보관소에 보관됩니다. 스코다사는 이후 다른 (더많은 관점) 플랫폼으로 자주포를 연구했습니다.

 

 

The Mortar

 

박격포

 

 

The mortar project itself however lived on.

 

 

그러나 박격포 프로젝트 자체는 살아있었습니다.

 

 

 




The prototype was actually built and tested in late 1948 and early 1949 with following properties:

 

 

프로토타입은 실제로 다음과같은 특성을 가지고 1948년 초에서 1949년 말에 테스트 되었습니다:

 

 

 

B20:

Caliber: 305mm
Barrel length: 5500mm (L/18)
Shell weight: 160 kg
Explosive within shell weight: 42 kg
Charge weight: 10,2kg
Shell velocity: 430 m/s
Range: 10 km
Elevation: 40-75 degrees
Weight (ready to fire): 9,3 tons
Weight (transport, with carriage): 16 tons

B-20:

구경: 305미리

포신길이: 5500미리 (18구경장)

포탄무게: 160킬로그람

탄내 폭약 무게: 42킬로 

장약무게: 10.2킬로 

포구초속: 초속 430미터

사거리: 10키로미터

부앙각 40-75도

무게: (발사준비시) 9.3톤

무게:(운반시 무게) 16톤

 

 

 

After some modifications, the project evolved into its ultimate stage, the B32, before it was scrapped and Soviet weapons were purchased instead. More about those can be found here.

 

 

일부수정후, 이프로젝트는 궁극적 단계인 B32로 발전했습니다, 하지만 그전에 소련무기를 구입하면서 폐기되었습니다. 이들에대한 자세한 정보는 여기에서 찾을수있습니다 http://ftr.wot-news.com/2013/12/24/gw-tiger-with-305mm-and-420mm-mortar/