https://www.wowhead.com/news/mythic-will-put-less-emphasis-on-affixes-raider-io-interview-recap-336001

Raider.io 에서 진행한 프로듀서 조지 벨레브와, 부게임 디렉터 모건데이와의 인터뷰를 와우헤드에서
요약한 기사입니다. 

1. 아미드랏실 레이드 

Raids will continue to launch with all difficulties unlocked simultaneously, instead of the traditional staggered release of Normal/Heroic and then Mythic a week later.
아미드랏실은 기존과 달리 일반/영웅/신화가 동시에 잠금해제 되는 방식으로 출시됨
Blizzard would love to for more raid content to be released without testing as a surprise, but their primary concern is the quality of the experience, and wanting to make sure it's the best raid for everyone. They're working towards that future, but though whether or not they'll achieve it remains to be seen.
블리자드는 더 많은 레이드 컨텐츠를 테스팅 없이 내놓고 싶지만, 가장 중요한건 경험의 질이고 모두에게 최고의
레이드가 되길 원함. 그 목표를 향해 노력하고 있지만 달성할 수 있을지는 아직 미지수. 
Private auras will continue to be used in future raids, and Blizzard is working to make third party add-ons not truly required to defeat a raid boss. They also removed the "Mini-map tech" used on Echo of Neltharion, so that won't be something used in other encounters going forward.
(역자주. 위크오라 추적을 금지한 넬타리온의 화산심장 스킬과 같은) 프라이빗 오라 시스템은 향후에도 공격대에서 계속 사용될 예정이며 보스를 쓰러뜨리는데 애드온이 꼭 필요하지 않도록 만들기 위해 노력하고 있음. 또한 넬타리온의 메아리 보스에서 사용되던 미니맵 기술을 제거하였기 때문에 향후 공격대 컨텐츠에서는 이러한 택틱이 사용될수 없을 것. 

2. 신화+ (쐐기돌 컨텐츠)
Blizzard wants to put less emphasis on affixes, and more on the dungeons themselves.
블리자드는 어픽스를 강조하기 보다 던전 그 자체에 좀더 집중하기를 원하고 있음. 
There are currently no plans for Dragonflight to add punishment for group leavers in Mythic+.
현재로써는 용군단 기간 동안 쐐기던전 이탈자에 대한 처벌을 도입할 계획은 없음.
Throne of the Tides has received significant changes and is "an entirely new dungeon" compared to Cataclysm.
파도의 왕좌 던전은 대격변 당시와 비교했을때 완전히 새로운 던전으로 큰 변화를 겪었음
There are currently no plans for additional cosmetic rewards for Mythic+, but Blizzard wants to add something similar to the Vicious Mounts from PvP which only requires time investment instead of rating.
현재는 쐐기돌 컨텐츠에 대한 추가 외형 보상은 없지만, 블리자드는 등급점수 제한 대신 시간만 투자하면 되는 PvP 전투의 탈것과 유사한 것을 추가하기를 원하고 있음. 
Blizzard doesn't want Augmentation Evoker to feel required at high Mythic+ levels, so they will be keeping a close eye on it's strength and adjusting if necessary.
블리자드는 고단 쐐기돌일수록 증강기원사가 꼭 필요하다고 느끼는 상황을 원하지 않으며, 증강의 파워에 대해서 면밀히 주시잡고 있을거고 필요할 경우 조정할거임. 

3. 디자인과 개발 측면
Blizzard is interested in updating old content for The War Within and beyond.
블리자드는 차기 확팩 내부 전쟁과 그 이후에도 옛 컨텐츠를 업데이트 하는 것에 대한 관심이 있음. 
Blizzard is happy with the update frequency of Dragonflight, and it will be their goal moving forward. They are also grateful for the community feedback, which has been an important part of the design process since mid-Shadowlands.
블리자드는 용군단에서의 업데이트 주기에 만족하고 있으며, (이 주기 수준은) 향후 진행에 대한 목표점이 될 것임. 그리고 어둠땅 중반부 이후 디자인 과정에서 중요한 역할을 담당한 커뮤니티 피드백에 대하여 감사하고 있음.